45 کیلومتر راه تخریب شده لرستان بازگشایی شد


45 کیلومتر راه تخریب شده لرستان بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت :45 کیلومتر راه تخریب شده استان ظرف یک ماه بازگشایی شد.

به گزارش ایسنا، عباس شرفی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه سیل فروردین ماه امسال ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به زیرساخت‌ها و راه‌های این استان خسارت وارد کرد، افزود: این میزان خسارات به سازمان مدیریت ابلاغ شد و ۹۵۰ میلیارد تومان آن در حال تصویب است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به استان ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه نگهداری راه‌ها (فرعی و اصلی)، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و بخش حمل و نقل از وظایف سازمان حمل و نقل و پایانه‌هاست، بیان کرد: حمل و نقل تأثیر بسزایی در توسعه هر کشوری دارد و هم‌اکنون راه روستایی از راه و شهرسازی جدا و در حال انتقال به راهداری است.

شرفی با اشاره به اینکه امسال میانگین بارش‌ها در لرستان ۵۰ درصد بیشتر از سالهای گذشته گزارش شده و در نهایت فروردین ماه امسال سیل ویرانگر استان را تحت تأثیر قرار داد، گفت: این سیل به ۸۷۰ راه روستایی و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان خسارت وارد و ۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان تحت تأثیر سیل قرار گرفت.

شرفی بیان کرد: این سیل بخش‌های مهمی از جاده را در برگرفت و در برخی نقاط شاهد رانش بودیم که در مجموع بین ۴۰۰ تا ۱.۵ میلیون متر مکعب شاهد جابجایی خاک لرستان رخ داد.

وی اضافه کرد: در برخی از نقاط استان رانش‌های متعددی رخ داد و در مجموع این خسارت، وظایف راهداری را سنگین کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در همان ساعات ابتدایی سیل، راه ارتباطی شهرستان پلدختر و معمولان قطع شد که توانستیم راه را به صورت موقت بازگشایی کنیم.

شرفی بیان کرد: همکاران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بصورت شبانه روزی تلاش کرد و در این راستا ۱۹ استان همکاری داشتند، در رفع مشکلاتی که سیل ایجاد کرده بود؛ نقش راهداران و حضور وزیر بسیار حائز اهمیت بود.

این مسئول با بیان اینکه در سیل اخیر ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات بکار گرفته شد، همچنین محورها و شهرستان‌های استان تقسیم بندی شدند و به دور از انتظار بود ۴۵ کیلومتر راه تخریب شده سریعاً بازگشایی شود، یادآور شد: ۱۰ دستگاه پل‌های بزرگ در استان را جابجایی کردیم، کار شروع احداث پل‌ها از هشتم اردیبهشت شروع شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر