ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان به نام لرستان و ایلام


ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان به نام لرستان و ایلام

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای مراتب ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان را در فهرست آثار ملی کشور به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در این خصوص گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط این اداره کل و با توجه اینکه بخشی از پل گاومیشان در لرستان و بخشی دیگر در استان ایلام واقع شده دکتر مونسان طی اصلاحیه‌ای مراتب ثبت مشترک این اثر تاریخی را به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

سید امین قاسمی افزود: در اصلاحیه لوح ثبتی آمده در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظام نامه اجرایی آن مصوب آبان ۱۳۱۱، تبصره دوم قانون تجدید استخدام اندره گدار مصوب اسفند ۱۳۲۳، ماده واحده ثبت آثار ملی مصوب آذر ۱۳۵۲، بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ اثر فرهنگی تاریخی پل گاومیشان با قدمت ساسانی به نشانی مرز بین استان ایلام و لرستان روی رودخانه سیمره پس از تلاقی با رود کشکان به شماره ۲۲۲۲ مورخ ۱۳۷۷/۱۲/۳ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش ایسنا، پل گاومیشان به طول بیش از ۱۹۰ متر بوده و عرض چشمه طاق اصلی آن با بیش از ۳۱ متر یکی از شاهکارهای معماری است.

این پل تاریخی پیش از این فقط به نام استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین