جریمه کلیسای کویت به دلیل عدم استخدام کشیش کویتی


جریمه کلیسای کویت به دلیل عدم استخدام کشیش کویتی

گروه بین‌الملل ـ وزارت کار دولت کویت کلیسای کاتولیک این کشور را به علت عدم استخدام کشیشان تبعه کویت به پرداخت جریمه مالی محکوم کرد.

جریمه کلیسای کویت به دلیل عدم استخدام کشیش کویتی

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در کویت؛ طبق قانون دولت کویت هر مؤسسه بخش خصوصی که بیش از 25 کارمند دارد، موظف است درصدی از اتباع کویتی استخدام کند در حالی‌که در کویت فقط یک کشیش کویتی وجود دارد.

اسقف «ریمون عید» از مسئولان کلیسای کاتولیک کویت در گفت‌و‌گو با مطبوعات محلی گفت: آرزو می‌کنیم تعداد کشیشان تبعه کویت افزایش یابد؛ فعلا بیش از یک نفر نیستند و فعالیت ما تجاری نیست که قانون وزارت کار برای ما اعمال شود؛ بلکه صرفا فعالیت مذهبی و دینی در عبادتگاه انجام می‌دهیم.

عمانویل غریب تنها کشیش کاتولیک کویت نیز ضمن ابراز ناخشنودی از جریمه کشیشان خارجی مقیم کویت که برای تجدید پروانه اقامت خود مجبور به پرداخت100 دینار شدند، گفت: تعداد مسیحیان کویتی‌الاصل در کویت از 400 نفر تجاوز نمی‌کند در حالیکه حدود 850 هزار مسیحی از 70 ملیت در کویت به سرمی‌برند و به خاطر کمبود کلیسا و محل مناسب عبادت برای اجرای مراسم مذهبی و نماز در مضیقه هستند.

غریب افزود: پیروان مذهب کاتولیک بیشترین مسیحیان مقیم کویت را تشکیل می‌دهند و در حال حاضر 8 باب کلیسا پذیرای آنان هست و انتظار داریم دولت کویت با احداث کلیساهای جدید موافقت کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور