باید همانقدر که به حرم اهل بیت(ع) حساس هستیم، به حریم آنها هم توجه کنیم


باید همانقدر که به حرم اهل بیت(ع) حساس هستیم، به حریم آنها هم توجه کنیم

یک استاد حوزه علمیه تاکید کرد: ما باید به میزانی که نسبت به حرم ائمه معصومین(ع) حساسیت داریم به حریم آنان بیشتر توجه کنیم. دشمنان همانگونه که حرم ائمه(ع) را تخریب می‌کنند حریم آنان را هم مورد اهانت قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» غروب چهارشنبه، ۲۲ خرداد در جمع دانش‌پژوهان موسسه تخصصی حوزوی تبلیغی تهران طی سخنانی اظهار کرد: درباره شعائر اسلام از سوی دوستان تعظیم و از سوی دشمنان تخریب صورت می‌گیرد.

این استاد حوزه با اشاره به سالروز تخریب قبرستان بقیع، تصریح کرد: ما باید به میزانی که نسبت به حرم ائمه معصومین(ع) حساسیت داریم به حریم آنان بیشتر توجه کنیم. دشمنان همانگونه که حرم ائمه(ع) را تخریب می‌کنند حریم آنان را هم مورد اهانت قرار می‌دهند، ما باید در مقابل آنان چنان تعظیم و تکریم داشته باشیم که منجر به خنثی شدن این تخریب شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به توطئه و فریب شیاطین و دشمنان اسلام، اظهار کرد: دشمنان متوجه شدند که نمی‌توانند بر اصل عزاداری و شادی ما برای ائمه معصومین(ع)‌ اثرگذار باشد بر همین اساس تلاش می‌کنند همچون موریانه در جزئیات رخنه کرده و فتنه‌ و توطئه کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب درباره قمه‌زنی، گفت:‌ رهبر معظم انقلاب همواره طلایه‌دار مبارزه با فتنه و توطئه دشمنان بودند، درباره حرمت قمه‌زنی هم ایشان فتوایی دادند که برخی علیه آن قلم زدند در حالی که از پشتوانه و استدلال قوی این فتوا خبر نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به روایتی از امام زین‌العابدین(ع) ابراز کرد: در زمینه قمه‌زنی، حضرت(ع) روایتی آشکار دارند که نشان می‌دهد چنین عملی سبب وهن دین و مذهب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ مرجع تقلیدی با قید وهن مذهب قائل به حلال بودن قمه‌زنی نیست و آن را حرام می‌دانند و به طور قطع اشخاصی که در این زمینه به دشمنان کمک می‌کنند به دین اسلام ضربه وارد می‌کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا