بررسی مزدا CX-5 مدل 2020؛ یک کراس اوور اسپرت و جذاب!


رسانه کلیک – مزدا در بازار خودروهای کراس ‌اوور حرف ‌های زیادی برای گفتن دارد. در این مطلب مزدا CX-5 مدل 2020 را مورد بررسی قرار می دهیم. بازار خودروهای شاسی بلند کامپکت به سرعت در حال رشد است. مزدا در سال 2012 با خودروی CX-5 وارد این بخش از صنعت خودرو شد. در گذشته […] نوشته بررسی مزدا CX-5 مدل 2020؛ یک کراس اوور اسپرت و جذاب! اولین بار در رسانه...

رسانه کلیک – مزدا در بازار خودروهای کراس ‌اوور حرف ‌های زیادی برای گفتن دارد. در این مطلب مزدا CX-5 مدل 2020 را مورد بررسی قرار می دهیم.

بازار خودروهای شاسی بلند کامپکت به سرعت در حال رشد است. مزدا در سال 2012 با خودروی CX-5 وارد این بخش از صنعت خودرو شد. در گذشته نه چندان دور نسل جدید این خودرو در معرض دید عموم قرار گرفت. زمانی که وارد مزدا CX-5 مدل 2019 می شوید، حس یک خودروی لوکس به شما منتقل می شود.

مزدا تصمیم گرفته از المان های موجود در خودروهای گران قیمت برندهای مطرح، در یک محصول با قیمت مناسب استفاده کند. به نظر ما مزدا در حال نزدیک شدن به استانداردهای موجود در خودروهای آکورا و لکسوس است.

طراحی ظاهری

بررسی مزدا CX-5 مدل 2020؛ یک کراس اوور اسپرت و جذاب!

زبان طراحی Kodo در تمام محصولات این شرکت اعم از هاچ بک های خانوادگی و کراس اوورها به چشم می خورد. این زبان طراحی باعث شده مزدا CX-5 مدل 2020 ظاهر جذابی داشته باشد. در تمام تریم های این خودرو شاهد استفاده از چراغ های LED و دی لایت LED هستیم.

این خودروی ژاپنی در تریم های مختلف دارای خروجی اگزوز دو رنگ بوده و همچنین اسپویلر سقف آن هم رنگ بدنه است. رینگ های در نظر گرفته شده برای این محصول 17 تا 19 اینچی است. طراحی رینگ های این خودرو با توجه به تریم، متفاوت است.

این کراس اوور در رنگ های مختلفی به فروش می رسد، در حقیقت خریدار می تواند برای آن 7 رنگ را سفارش دهد. در این میان مزدا برای برخی رنگ ها، هزینه بیشتری را طلب می کند. برای مثال، رنگ قرمز مزدا CX-5 مدل 2020 قیمتی برابر با 595 دلار دارد.

موتور و مصرف سوخت

بررسی مزدا CX-5 مدل 2020؛ یک کراس اوور اسپرت و جذاب!

مزدا CX-5 مدل 2020 به یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده است. این موتور قدرتی برابر با 250 اسب بخار و گشتاوری برابر با 420 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد. این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 6 سرعته خودکار به 4 چرخ این خودرو منتقل می شود.

سرعت مزدا CX-5 مدل 2020 در مدت زمان 6.2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعت این کراس اوور ژاپنی به صورت الکترونیکی روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

تریم های پایه این خودرو از یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی با امکان تولید 187 اسب بخار قدرت بهره می برند. در صورتی که خواهان رانندگی با نسخه دیزلی این خودرو باشید، یک موتور 2.2 لیتری با امکان تولید 168 اسب بخار قدرت در اختیار شما قرار می گیرد.

عملکرد موتور توربوشارژ این خودرو مناسب ارزیابی می شود. صدای موتور در کابین می تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد. در حالی که می توان در این رابطه از شرکت مزدا خرده گرفت، به نظر می رسد این شرکت ژاپنی قصد داشته یک خودروی اسپرت را در اختیار راننده قرار دهد.

مصرف سوخت ترکیبی مدل مجهز به موتور تنفس طبیعی برابر با 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی بوده و مصرف سوخت ترکیبی نمونه دارای موتور توربوشارژ به 10.9 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی می رسد.

طراحی داخلی

بررسی مزدا CX-5 مدل 2020؛ یک کراس اوور اسپرت و جذاب!

کابین این خودرو را در کلمه می توان خلاصه کرد: بی نظیر! بدون هیچ شکی کابین این خودرو بسیار بهتر از رقبا در این سگمنت است. در کابین مزدا CX-5 مدل 2020 فضای کافی برای 5 سرنشین وجود داشته و همچنین در آن از مواد باکیفیتی استفاده شده است.

در حالی که با کیفیت بالای مواد مورد استفاده در کابین روبه‌رو هستیم و همچنین مزدا از طراحی اسپرتی برای این بخش استفاده کرده، می توان به آن چندین ایراد وارد کرد. فضای سرنشینان عقب و حمل بار در مقایسه محصولات رقیب مقداری کمتر است. سیستم اطلاعات و سرگرمی این کراس اوور ژاپنی قدیمی به نظر می رسد، اگرچه از اپل کارپلی و اندروید Auto پشتیبانی می کند.

مزدا برای نسل جدید مزدا 3 از سیستم سرگرمی و اطلاعات جدیدی استفاده کرده که انتظار می رود در آینده نزدیک وارد مزدا CX-5 مدل 2020 شود (نسل جدید مزدا 3 رسما معرفی شد؛ انقلاب در طراحی و موتور).

تجربه رانندگی

بررسی مزدا CX-5 مدل 2020؛ یک کراس اوور اسپرت و جذاب!

در صورتی که بودجه شما برای خرید خودروهایی مانند بی ام و X3 M و یا مرسدس GLC 63 کافی نیست، می توانید مزدا CX-5 را خریداری و برای چندین سال از آن استفاده کنید.

فرمان این خودرو عملکرد مناسبی داشته و نسبت به دستورات راننده سریع واکنش نشان می دهد. سیستم تعلیق این خودرو سفت بوده که با توجه به ماهیت اسپرت آن، منطقی به نظر می رسد. لازم به ذکر است؛ سیستم تعلیق این کراس اوور در مسیرهای شهری می تواند تا حدودی موجب آزار سرنشینان شود.

در حالی که شتاب این خودرو بی نظیر نیست، می توان از آن رضایت کافی داشت. در زمان رانندگی با این خودرو به حالت اسپرت آن علاقه ای نداشتیم چرا که باعث بالا رفتن بیش از حد دور موتور می شود.

در حالت کلی با یک کراس اوور اسپرت روبه‌رو هستیم که شتاب مناسبی را در اختیار راننده قرار می دهد و همچنین موتور آن قادر به تولید گشتاور مناسبی است.

قیمت

بررسی مزدا CX-5 مدل 2020؛ یک کراس اوور اسپرت و جذاب!

این خودروی ژاپنی با 5 تریم و دو موتور مختلف به فروش می رسد، بنابراین افراد می توانند با بودجه های مختلف آن را خریداری کنند. ارزان ترین نمونه این خودرو، تریم اسپرت محور جلو بوده که با قیمت پایه 24,350 دلار به فروش می رسد.

تریم بعدی این کراس اوور، تورینگ محور جلو با قیمت پایه 26,615 دلار است. در صورتی که خواهان تصاحب نمونه گرند تورینگ محور جلو باشید، باید مبلغ پایه ای برابر با 30,045 دلار به شرکت مزدا پرداخت کنید. در تمام تریم های قبلی می توانید با پرداخت 1400 دلار هزینه بیشتر، سیستم چهار چرخ محرک را سفارش دهید.

تریم Grand Touring Reserve مزدا CX-5 با قیمت پایه 34,870 دلار به فروش می رسد. تریم فول این خودرو با موتور دیزلی قیمتی برابر با 36,890 دلار دارد که در نمونه دیزلی به 41 هزار دلار می رسد. به تمام این قیمت ها باید هزینه های مربوط به مالیات، پلاک و هزینه حمل به مقصد 1045 دلاری را اضافه کنید.

Source: carbuzz

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا