مغفول ماندن جهاد دانشگاهی


مغفول ماندن جهاد دانشگاهی

بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها جهاد دانشگاهی بسیاری از پروژه‌های مهم و اساسی کشور را به انجام رساند و سعی برآن داشت تا اقدامات مغفول مانده در بخش‌های مختلف کشور را به سرانجام برساند

مغفول ماندن جهاد دانشگاهی
به گزارش فانوس، دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم در بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب و دیدار با رئیس این دانشگاه، با تشریح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد برخواسته از انقلاب اسلامی است و در ابتدای تأسیس وظیفه پرکردن خلاء در فضای علمی کشور را برعهده داشت.

وی افزود: بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها جهاد دانشگاهی بسیاری از پروژه‌های مهم و اساسی کشور را به انجام رساند و سعی برآن داشت تا اقدامات مغفول مانده در بخش‌های مختلف کشور را به سرانجام برساند و بر همین اساس اقدامات جهاد دانشگاه در بسیاری از موارد باعث قطع وابستگی کشور به خارج شد و ثمرات بسیاری را به ارمغان آورد.

رئیس جهاددانشگاهی قم بیان کرد: در استان قم نیز جهاد دانشگاهی فعالیت‌های بسیاری را در حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی به انجام رسانده است و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و واحدهای مختلف آموزشی نمونه‌ای از این اقدامات و فعالیت‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی از ظرفیت بسیار بالای دو خبرگزاری معتبر ایسنا و ایکنا بهره می‌برد.

حیدری تاکید کرد: جهاد دانشگاهی استان قم و دانشگاه ادیان و مذاهب می‌توانند فعالیت‌های مشترک و خدمات متقابلی برای یکدیگر داشته باشند که نیاز است ظرفیت‌های تعامل و همکاری در این خصوص مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این دیدار عنوان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی و یک ظرفیت بسیار ارزشمند در کشور است که باید از قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن استفاده شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: زمینه‌های همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب و جهاد دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد تا هر دو نهاد بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشرفت و تعالی فضای علمی و پژوهشی کشور بهره‌مند شوند.

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفتگو با پیروان آن‌ها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت علیهم‌السّلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می‌نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس