به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سیداسماعیل موسوی در جلسه ستاد انتخابات استان زنجان افزود: میزان مشارکت مردم استان زنجان در هر ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، بالاتر از میانگین کشوری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ۴ حوزه از ۲۰۰ حوزه انتخابیه کشور و ۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی، متعلق به استان زنجان بود و این استان به ازای هر ۲۱۱ هزار نفر جمعیت، یک نماینده در مجلس دارد در حالی که متوسط این میزان در کشور ۲۷۵ هزار نفر است.
موسوی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، مشارکت را به عنوان یکی از برکات انقلاب برشمرده‌اند که این امر، وظیفه ما را سنگین می‌کند تا هم این افتخار را حفظ کرده و هم مقدمات مشارکت بیش از پیش را با نوع ارتباط و خدمات‌دهی به مردم فراهم کنیم.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور با اشاره به تغییر قانون انتخابات، گفت: این قانون در سوم خرداد ۹۵ دستخوش تغییراتی شد به‌گونه‌ای که در قانون قبلی، کسب حداقل ۲۵ درصد آرای صحیح شرط ورود به مجلس بود که این میزان به ۲۰ درصد کاهش یافته و ورود نمایندگان به مجلس را تسهیل کرده است.
وی افزود: از دیگر تغییرات مهم این قانون، افزایش مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان از ۱۰ به ۲۰ روز است.
موسوی از راه‌اندازی سامانه یکپارچه انتخابات خبر داد و خاطرنشان کرد: این سامانه در حال نهایی شدن است و هر یک از نامزدها باید شماره تلفن برای جهت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، کانال در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ و سایت مربوط به خود را در آن ثبت کنند تا تبلیغات آنها شناسنامه‌دار شود.