سفر شینزو آبه با هدف میانجیگری میان ایران و آمریکا نبوده


سفر نخست وزیر این کشور به ایران با اهداف میانجیگری میان ایران و امریکا انجام نشده و وی حامی پیامی از سوی ترامپ برای ایران هم نبوده

سفر شینزو آبه با هدف میانجیگری میان ایران و آمریکا نبودهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تاکاشی اوسوگا در نشست خبری در تهران افزود: ژآپن تلاش می‌کند از تشدید تنش در منطقه جلوگیری کند. دیدار‌های نخست وزیر این کشور با رئیس جمهور و رهبرمعظم انقلاب در فضایی بسیار دوستانه و صمیمی برگزار شد.
وی افزود:​ نخست وزیر ژاپن به رهبر ایران گفت: خواستار تشدید تنش در منطقه خاورمیانه نیستیم و رهبر ایران هم به نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که ایران به دنبال تولید و دستیابی به سلاح اتمی نیست.
دبیر بخش مطبوعاتی وزارت خارجه ژاپن در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت ژاپن همانگونه که از ایران می‌خواهد به توافق هسته‌ای پایبند باشد از دولت امریکا هم درخواست کرده به توافق هسته‌ای برگردد یا خیر گفت: ما روابط بسیار نزدیکی با امریکا داریم و از نظر اقتصادی و سیاسی قدرتی مهم در شرق آسیا هستیم و تلاش می‌کنیم از موقعیت خود برای تأثیرگذاری بر ایران و امریکا استفاده کنیم.
اوسوگا گفت:​ ژاپن توافق هسته‌ی را امضاء نکرده، اما از ابتدا از حامیان این توافق بوده و از همه طرفین درخواست می‌کند به آن پایبند باشند.
دیپلمات ارشد ژاپن در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اخیراً شینزو آبه از ترامپ به علت خروج از توافق هسته‌ای انتقاد کرده است گفت:​ چنین موضوع و چنین خبری را نشنیده و از آن بی خبر است.
دبیر مطبوعاتی وزارت خارجه ژاپن در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان انتظار سیاست‌های مستقلی از شینزو آبه داشت گفت: سیاست‌های دولت ژاپن کاملاً مستقل است و همزمان این کشور روابط بسیار نزدیکی با امریکا در بخش‌های مختلف دارد و سیاست‌هایی که دولت ژاپن و شینزو آبه اتخاذ می‌کنند صرفا در راستای منافع مردم ژاپن است نه براساس خواسته‌های نیرو‌های دیگر.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت ژاپن برای دستیابی به معافیت از سوی امریکا برای همکاری با ایران تلاش می‌کند یا خیر؟ گفت: ما در بخش‌های فنی به شکلی گسترده با امریکایی‌ها درحال گفتگو هستیم و ممکن است این موضوع هم یکی از مسائل مورد گفتگوی طرفین باشد.
دبیر بخش مطبوعاتی وزارت خارجه ژاپن همچنین گفت: بعد از بازگشت هیئت ژاپنی به توکیو تماس‌ها و گفتگو‌ها میان مقام‌های ژاپن و امریکا در سطوح مختلف ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا