بررسی زمینه‌های همکاری جهاددانشگاهی و دانشگاه ادیان و مذاهب


بررسی زمینه‌های همکاری جهاددانشگاهی و دانشگاه ادیان و مذاهب

زمینه‌های تعامل و همکاری جهاددانشگاهی قم و دانشگاه ادیان و مذاهب بررسی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم در بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب و دیدار با رئیس این دانشگاه، با تشریح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد برخواسته از انقلاب اسلامی است و در ابتدای تأسیس وظیفه پرکردن خلاء در فضای علمی کشور را برعهده داشت.

وی افزود: بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها جهاد دانشگاهی بسیاری از پروژه‌های مهم و اساسی کشور را به انجام رساند و سعی برآن داشت تا اقدامات مغفول مانده در بخش‌های مختلف کشور را به سرانجام برساند و بر همین اساس اقدامات جهاد دانشگاه در بسیاری از موارد باعث قطع وابستگی کشور به خارج شد و ثمرات بسیاری را به ارمغان آورد.

رئیس جهاددانشگاهی قم بیان کرد: در استان قم نیز جهاد دانشگاهی فعالیت‌های بسیاری را در حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی به انجام رسانده است و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و واحدهای مختلف آموزشی نمونه‌ای از این اقدامات و فعالیت‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی از ظرفیت بسیار بالای دو خبرگزاری معتبر ایسنا و ایکنا بهره می‌برد.

حیدری تاکید کرد: جهاد دانشگاهی استان قم و دانشگاه ادیان و مذاهب می‌توانند فعالیت‌های مشترک و خدمات متقابلی برای یکدیگر داشته باشند که نیاز است ظرفیت‌های تعامل و همکاری در این خصوص مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این دیدار عنوان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی و یک ظرفیت بسیار ارزشمند در کشور است که باید از قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن استفاده شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: زمینه‌های همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب و جهاد دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد تا هر دو نهاد بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشرفت و تعالی فضای علمی و پژوهشی کشور بهره‌مند شوند.

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفتگو با پیروان آن‌ها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت علیهم‌السّلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می‌نماید.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !