ثبت بین‌المللی خاتم شیراز تا پایان امسال اجرایی می‌شود


ثبت بین‌المللی خاتم شیراز تا پایان امسال اجرایی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام کرد که تا پایان امسال ثبت بین‌المللی خاتم شیراز و ثبت ملی شهر شیراز سال اجرایی می‌شود .

به گزارش ایسنا، مصیب امیری پنج‌شنبه ٢٣ خرداد در آئین روز جهانی صنایع و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه در شیراز با بیان اینکه صنایع دستی از حوزه‌های تأثیرگذار در تحقق رونق تولید و شعار سال است، افزود: یکی از برنامه‌های اساسی اداره‌کل میراث استان در سال جاری، پرداختن به آموزش در این حوزه است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده که تا پایان امسال بیش از ۳۰۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی آموزش‌های لازم را فرا گیرند، گفت: احیای دو رشته منسوخ شده صنایع دستی از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس یکی از اقدامات مهم در حوزه صنایع دستی را ایجاد بازارچه‌های فصلی دانست و با بیان اینکه این مهم تا پایان امسال در دستور کار است، از برپایی بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی کشور ٢٦ آذر در شیراز خبر داد.

امیری ادامه داد: ارائه تسهیلات به فعالان این حوزه امسال هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان فارس و شهر شیراز برخی خانه‌های تاریخی در اختیار ما قرار دارد که تا پایان سال شش خانه از مجموع خانه‌ها، در اختیار هنرمندان جهت رونق تولید قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خواستار حمایت از تعاونی‌های صنایع دستی شد و گفت: تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

همتی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه تا ٢٠ خرداد سال ٩٩ اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد، خواستار حمایت و تکریم از مستمری بگیران و از کار افتادگان صنایع دستی، اختصاص بودجه پیش‌بینی شده دولت حاصل از درآمدها به خرید کالای صنایع دستی، اعمال بیمه صنعتگران و معافیت ارزش افزوده شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟