عریقات: نشست بحرین تنها «شرم» برای کوشنر به ارمغان خواهد آورد


عریقات: نشست بحرین تنها «شرم» برای کوشنر به ارمغان خواهد آورد

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) پیش‌بینی کرد دستاورد نشست بحرین برای داماد رئیس‌جمهور آمریکا «شرم» باشد.

اتاق خبر 24:

به نقل از نیوز ویک، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، اعلام کرد نشست اقتصادی آتی دولت ترامپ موسوم به «صلح برای شکوفایی» با میزبانی بحرین برای جرد کوشنر، مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا، که طراح آن است «شرم» به ارمغان خواهد آورد.

عریقات در گفت‌وگو با یک خبرگزاری رژیم صهیونیستی گفت: «این کنفرانس که در منامه برگزار می‌شود بزرگترین ناکامی و شرم برای کوشنر خواهد بود».

او در ادامه تاکید کرد: «می‌دانم که هیچ کشور عربی در آن شرکت نخواهد کرد بدون آنکه بگوید کشور فلسطین با پایتختی بیت المقدس که مردم در آن با حفظ مرز‌های ۱۹۶۷ زندگی می‌کنند». در بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب که در فروردین ماه سال جاری در تونس برگزار شد از جامعه بین‌الملل خواسته شد تا قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به‌رسمیت بشناسند.

عریقات در ادامه از تصمیم کشور‌های عربی که آن‌ها را «کشور‌های برادر» خواند برای شرکت در این نشست اظهار تاسف عمیق کرد.

پیش این عریقات با اشاره به این که نشست بحرین «تلاش برای نابودی طرح ملی فلسطینی است» گفته بود سازمان آزادی‌بخش فلسطین کنفرانس پیشنهادی دولت آمریکا در بحرین را تحریم می‌کند. دیگر سازمان‌های و نهاد‌های فلسطینی مانند جنبش فتح و جهاد اسلامی نیز این نشست را محکوم کرده بودند.

عریقات در گفتگو با العربیه نیز اظهار کرده بود موضوع امروز مشارکت یا عدم مشارکت در کنفرانس منامه نیست، زیرا دولت ترامپ بخش سیاسی طرح موسوم به معامله قرن را اجرایی کرده است. او گفت: «آنان قدس را پایتخت اسرائیل خواندند، سفارتشان را به قدس منتقل کردند، شهرک سازی را قانونی خواندند، صفت اشغالگری را از ادبیات سیاسی خود حذف کردند، امنیت را برای اسرائیل دانستند، حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و داشتن کشور مستقل فلسطین را انکار کردند، در ادامه نمایندگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن را تعطیل کردند، کنسولگری آمریکا را که از سال ۱۹۴۴ در فلسطین دایر بود، بستند و حالا هم در پی آنند تا به جای اصل زمین در برابر صلح، اصل پول یا شکوفایی در برابر صلح را جایگزین کنند».

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود. تاکنون سران کشور‌های عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، مصر و اردن حضور خود در این نشست را اعلام و کشور‌های لبنان و عراق آن را تحریم کرده‌اند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی