تورنتو : زنان مسلمانی که «سافت بال» بازی می کنند تا مرزها را بشکنند


 تورنتو : زنان مسلمانی که «سافت بال» بازی می کنند تا مرزها را بشکنند

از زمان تشکیل لیگ «سافت بال» در سال 2016 تا کنون،تعداد زیادی از مسلمانان از تورنتوی کانادا هر سال در رقابت های این رشته ورزشی شرکت می کنند،آنها با توپ بازی می کنند و مرزها را می شکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، از زمان تشکیل لیگ «سافت بال» در سال 2016 تا کنون،تعداد زیادی از مسلمانان از تورنتوی کانادا هر سال در رقابت های این رشته ورزشی شرکت می کنند،آنها با توپ بازی می کنند و مرزها را می شکنند.

لیگ سافت بال خواهران متشکل از زنان مسلمان از تورنتوی کانادا است که هر یکشنبه در سالن سافت بال «میسیسائوگا» جمع می شوند.

«مریم دادابوی» در این باره به «سی بی سی نیوز» گفت: «این لیگ بر اساس قوانین و ارزش های اسلامی شکل گرفته است.»

وی افزود: «ما بسیاری از زنان ورزشکار را داریم که برای بازی کردن در مقابل آقایان راحت نیستند در حالی که این یک چیز معمول در لیگ ها است.»

مریم و بهترین دوستش «هینا میرزا»،لیگی را در سال 2016 پس از قرض گرفتن برخی از تجهیزات مقدماتی از لیگ آقایان با 20 تا 25 عضو تشکیل دادند و حالا اینلیگ دارای 100 عضو و هشت تیم است.

میرزا در این باره می گوید: «ما مسلمانان دارای اولویت هایی هستیم که در نحوه پوشش ما کاملا مشخص است بنابراین برای به تحقق رساندن رویای مسلمانان در خصوص بازی کردن با ارزش هایی که به آن پایبند هستند،تصمیم گرفتیم این لیگ را راه اندازی کنیم.»

«عایشه قریشی» از بازکنان تیم سافت بال در این باره می گوید: «تصورات غلطی وجود دارد در خصوص اینکه زنان در اسلام سرکوب می شوند یا نمی توانند آزادانه فعالیت کنند اما ما ثابت می کنیم که این تصورات هیچ مبنایی ندارد.»

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس