انسان به میزان پاکی درون به یاد خدا بوده و به او نزدیک می‌شود


انسان به میزان پاکی درون به یاد خدا بوده و به او نزدیک می‌شود

یک استاد اخلاق گفت:‌ انسان به میزان پاکی درونی می‌تواند با خداوند نجوا کرده و به او نزدیک شود بر همین اساس هم در نماز می‌تواند حضور قلب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله جاودان شامگاه چهارشنبه، ۲۲ خرداد در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت:‌ اولیاء الهی به واسطه اینکه گناه نمی‌کنند عید واقعی را آنان دارد.

این استاد حوزه علمیه افزود: مومنان هنگام مرگ خوشحال هستند زیرا فرشته مرگ به بهترین شکل جان آنان را گرفته و به جای خوب منتقل می‌شوند اما گناهکاران چنین نیستند سخت جان می‌دهند و در آخرت هم دچار عذاب هستند.

وی با اشاره به گرسنگی و تشنگی و شب‌زنداری بزرگان و اولیاء الهی در ماه مبارک رمضان، ابراز کرد:‌ عید واقعی پس از ماه مبارک رمضان برای چنین افرادی است.

آیت الله جاودان درباره ظاهر و باطن انسان‌های مومن، ابراز کرد: ظاهر شخص مومن در دنیا اما باطن او عالم دیگر ملکوت الهی را مشاهده می‌کند.

وی با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع)، اظهار کرد:‌ خداوند متعال از عمق جان انسان مومن با او سخن می گوید؛ در عمق جان انسان مومن جریانی برقرار است که اضافه بر ظاهر در باطن هم با خدا نجوا می‌کنند.

این استاد اخلاق افزود:‌ انسان به میزان پاکی درونی می‌تواند با خداوند نجوا کرده و به او نزدیک شود بر همین اساس هم در نماز می‌تواند حضور قلب داشته باشد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه به میزانی که انسان در ماه مبارک رمضان پاک شود عید واقعی را درک می‌کند، گفت: اگر انسان بتواند این پاکی را نگهداری کند می‌تواند لذت عید واقعی را همواره به همراه داشته باشد و با اینکه در بین مردم زندگی می‌کند یاد و ذکر الهی را همیشه بر او غالب باشد.

وی افزود: بلاهای طبیعی، مشکلات و گرانی شخص مومن را از یاد خدا غافل نمی‌کند زیرا یاد الهی شیرینی زندگی او است.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه انسان حریص و بخیل است، خاطرنشان کرد:‌ انسان وقتی چیزی ندارد برای رسیدن به آن بسیار تلاش می‌کند اما زمانی که به لطف الهی به آن برسد بخل کرده و از دیگران منع می‌کند. مومنان حقیقی چنین نیستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی