پرونده| دعوا وسط بزرگراه؛ آشتی با اهدای کتاب


پرونده| دعوا وسط بزرگراه؛ آشتی با اهدای کتاب

دعوای یک راننده اسنپ و مسافر او که زن جوانی بود وسط بزرگراه به اندازه‌ای بالا گرفت که راننده، دختر را همانجا پیاده کرد و پس از چند روز به قوه قضاییه رسید و بعد مجلس آشتی‌کنان با اهدای کتاب‌های مذهبی و اخلاقی برگزار شد تا کار به جاهای باریک نکشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درست یک ماه پس از آنکه اخبار پربازدیدی درباره حجاب در دانشگاه هنرهای زیبای تهران بر سر زبانها افتاد، بار دیگر خبری مرتبط با حجاب ترند کاربران ایرانی توئیتر شد.

این بار خبرها درباره ماجرای برخوردی بین راننده و مسافر یک تاکسی نت مشهور به نام اسنپ بود.

قصه از آن قرار بود که زن جوانی به نام «پویه نوریان» سوار تاکسی اسنپ شده و وقتی راننده به او درباره حجابش تذکر داده، با راننده به جر و بحث پرداخته است. راننده که نامش عابد است هم او را وسط بزرگراه پیاده کرده و گفته: حالا که بی حجابی، خودت به خانه برگرد!

خانم مسافر هم حرف گوش می کند و خودش به خانه برمی گردد و وقتی به خانه می رسد، اسم و شماره پلاک و عکس راننده را در توییترش منتشر می کند و شرح ماوقع می دهد. اقدامی که بلافاصله با اعتراض شرکت اسنپ و راننده مزبور روبرو می شود.

البته ماجرا به اندازه ای مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت که به فاصله یکی دو روز اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه درباره آن واکنش نشان داد و گفت: هر آنچه منتشر شده در فضای مجازی بوده و گزارش‌هایی که در این فضا منتشر شده از سوی راننده به صورت شفاف بیان نشده که آیا گردانندگان اسنپ وی را حذف کرده یا محدودیتی در این باره اعلام نشده است.

شکایت اسنپ هم ناگهان با عذرخواهی و پشیمانی مسافر تاکسی همراه بود. به طوری که بلافاصله بعد از چند ساعت، شرکت اسنپ اعلام کرد از شکایت خود صرفه نظر کرده است چون مسافر تاکسی عذرخواهی کرده و پشیمان است!

این پشیمانی و عذرخواهی هم بلافاصله با واکنش مقامات قضایی همراه شد و بالاترین مقام رسانه ای قوه قضاییه یعنی غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا بار دیگر درباره این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: ما این روزها شاهد رفتار برادر عزیز راننده‌ای بودیم که احساس مسئولیت کرد در برابر یک عمل ناهنجار امر به معروف کند و اقدام او چقدر اثربخش بود که شرکت مزبور و خود فرد وقتی اعلام کرد خود را مقید به دستاوردهای جامعه می‌دانم.

پرونده| دعوا وسط بزرگراه؛ آشتی با اهدای کتاب

پایان این ماجرای عجیب که معلوم نیست چرا بدون تنبیه راننده ای که دختر جوانی را وسط بزرگراه رها کرده، تمام شد، در یک اداره دولتی گذشت. جایی که مسافر و راننده تاکسی اسنپ با هم دیدار و کتابهای مذهبی و اخلاقی رد و بدل کردند. البته برخی از شبکه های اجتماعی نوشتند مکان دیدار آنها با توجه به تزیینات این دفتر، یکی از اماکن مربوط به قوه قضاییه بوده است.

ظاهرا همه چیز به خوبی و خوشی تمام شد.

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1269367

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس