تلگرام

پورشه 356 RSR، کهنه سرباز تازه‌نفس


Emory Motorsports شرکتی آمریکایی است که به تقویت، ارتقاء و بازسازی پورشه‌های قدیمی می‌پردازد و پورشه‌های سفارشی خلاقانه‌ای را تولید می‌کند. حال این شرکت در جدیدترین پروژهٔ خود به‌منظور ادای احترام به پورشه 935 مسابقه‌ای دههٔ 70 میلادی، اقدام به ساخت خودروی فوق‌العاده‌ای بنام 356 RSR کرده است. این شرکت آمریکایی برای ساخت این پورشهٔ... The post...

تبليغ

Emory Motorsports شرکتی آمریکایی است که به تقویت، ارتقاء و بازسازی پورشه‌های قدیمی می‌پردازد و پورشه‌های سفارشی خلاقانه‌ای را تولید می‌کند. حال این شرکت در جدیدترین پروژهٔ خود به‌منظور ادای احترام به پورشه 935 مسابقه‌ای دههٔ 70 میلادی، اقدام به ساخت خودروی فوق‌العاده‌ای بنام 356 RSR کرده است. این شرکت آمریکایی برای ساخت این پورشهٔ جذاب و منحصربه‌فرد از یک پورشه 356B T5 کوپه مدل 1960 استفاده و آن‌را به‌طور کامل بازآوری کرده است.

برای ساخت این ماشین، پورشه 356B T5 با یک پورشه 964 C2 مدل 1990 ترکیب شده اما این کار هرگز ساده نبوده است. یکی از مهم‌ترین دلایل دشواری این پیوند، فاصلهٔ محوری متفاوت دو خودرو است. علاوه بر این، هدف اصلی پروژه، حفظ ظاهر کلاسیک مدل 356 Outlaw بوده است یعنی خودرویی که قبلاً توسط همین شرکت ساخته شده بود؛ اما خوشبختانه با توجه به تجربهٔ تیم Emroy، این چالش برای آن‌ها ساده بوده و همه‌چیز به بهترین شکل انجام شده است.

حاصل این پروژه و ترکیب دو خودروی مذکور، این پورشهٔ هات رود با عملکردی دیوانه‌وار است. 356 RSR نمونه‌ای عالی از یک خودروی دست‌ساز است زیرا دماغه، بخش عقبی و کاپوت آلومینیومی آن همگی با دست ساخته شده‌اند. همچنین به‌منظور کاهش فشار هوای چرخ‌ها، بادگیرهایی به گلگیرهای عقب و جلو اضافه شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های بیرونی این پورشهٔ خاص نیز می‌توان به جلوپنجره‌ای از جنس فولاد ضدزنگ و ورودی‌های هوای اینترکولر در گلگیرهای عقب اشاره کرد.

ارزشمندترین ویژگی 356 RSR اما پیشرانهٔ آن یعنی یک واحد 2.4 لیتری چهار سیلندر تخت توئین توربو است که 400 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته شاید این قدرت چندان زیادی به نظر نرسد اما برای خودرویی که تنها 884 کیلوگرم وزن دارد عدد فوق‌العاده‌ای است و نسبت قدرت به وزن قابل‌توجهی را ایجاد می‌کند. این پیشرانه بر اساس موتور 3.6 لیتری شش سیلندر تخت 946 C2 ساخته شده و به توربوشارژرهای Garrett GT28R و اینترکولرهای سفارشی مجهز شده است.

نیروی این موتور در 356 RSR نیز توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. از آغاز تا پایان این پروژه حدود چهار سال زمان برده است و برای ساخت 356 RSR تیم Emroy مجبور به اتصال شاسی دو خودرو به هم شده‌اند زیرا طول آن‌ها با یکدیگر 8.5 سانتیمتر اختلاف داشته است. قطعاتی که از پورشه 964 C2 در این خودرو باقی‌مانده شامل سیستم فرمان راک ‌اند پینیون بدون نیروی کمکی، ترمزها و اتصالات سیستم تعلیق می‌شود.

هرچند داخل 356 RSR همانند خودرویی مسابقه‌ای به نظر می‌رسد اما کاملاً خیابانی و قانونی است و ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه آن می‌توان به غربیلک فرمان اسپرت Momo، پدال‌های قابل تنظیم، دسته‌دندهٔ الهام گرفته از پورشه 917، صندلی‌های اسپرتی مثل 911 RSR، زیر پایی‌ها و رو داشبوردی فایبرگلاس قهوه‌ای‌رنگ، رول کیج و… اشاره کرد.

درمجموع، پورشه 356 RSR نمونه‌ای خیره‌کننده از کاری است که شرکت Emory Motorsports می‌تواند انجام دهد. این خودرو با وجود اصلاحات و تغییرات فراوانی که آن‌را به نمونه‌ای منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌اند، هنوز هم مثل یک پورشه به نظر می‌رسد. این خودرویی سبک و قدرتمند با برداشتی هات رود از استایل نمادین پورشه و ویژگی‌های مدرن است که انعطاف‌پذیری پلت‌فرم‌های پورشه را اثبات می‌کند.



تبليغ

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
تبليغ