بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) شمیران


بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) در امامه بالا از توابع رودبار قصران قرار دارد. نسبت شاهزاده حسین (ع) به امام موسی کاظم (ع) بر می گردد یکی از مراکز مذهبی روستای امامه به شمار می رود. بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) شامل بنای آجری ساده با پوشش سقف شیروانی و ضریح کوچک چوبی است. اگر […] نوشته بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) شمیران اولین بار در جامع ترین...

بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) در امامه بالا از توابع رودبار قصران قرار دارد. نسبت شاهزاده حسین (ع) به امام موسی کاظم (ع) بر می گردد یکی از مراکز مذهبی روستای امامه به شمار می رود. بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) شامل بنای آجری ساده با پوشش سقف شیروانی و ضریح کوچک چوبی است. اگر به بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) رفتید می‌توانید از آب گوارای چشمه‌ای معروف به «چشمه حاج کدخدا» در مجاورت امامزاده بهره ببرید.امامه از روستاهای بزرگ دهستان رودبار قصران شهرستان شمیران استان تهران ایران است. امامه دو آبادی است که در کنار هم قرار گرفته، یکی را امامه بالا و دیگری را امامه پایین می‌نامند. این روستا در پنج کیلومتری مشرق راه اصلی تهران به شمشک و نرسیده به فشم واقع است و راه آن ماشین‌رو است.
بر اساس شجره نامه موجود در حرم، آن حضرت از نوادگان امام موسی‌کاظم(ع) است. بر اساس کتیبه سر در ورودی، بنای امامزاده در سال ۱۳۲۸ هجری شمسی مرمت گردیده است. قدمت بنای اولیه این بقعه متعلق به قرن نهم هجری است و در فهرست آثار تاریخی فرهنگی سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.
نحوه دسترسی
مسیر تاکسی
با تاکسی هم می‌توانید تا امامه بروید. برای این کار باید در فلکه چهارم تهرانپارس تاکسی‌هایی را سوار شوید که شما را به میدان فشم یا ابتدای جاده امامه می‌رسانند از آنجا هم باید دربست بگیرید و به امامه برسید.
مسیر خودروی شخصی
از تهران، بهترین راه رسیدن این است که اول به شمال شرقی تهران برسید و از جاده لواسان- لشگرک وارد جاده رودبار قصران«فشم» شوید. بعداز دوراهی امام علی «اوشان» دوکیلومتر مانده به میدا اصلی فشم در سمت راست جاده، فرعی را به روستای امامه ادامه دهید. بعداز شش کیلومتر به امامه میرسید؛ البته جاده ادامه دارد و با عبور از یکی، دو گردنه تا «لواسان» و «جاجرود» امتداد می‌یابد.

بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) شمیران
بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) شمیران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !