خروج 37 هزار خانوار از پوشش کمیته امداد در سال گذشته


خروج 37 هزار خانوار از پوشش کمیته امداد در سال گذشته

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: در کل کشور 650 هزار طرح اشتغال در جریان داریم که اگر هرکدام از خانوارها به حداقل دستمزد دست پیدا کنند، خودکفا شده و از حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج می‌شوند که در همین راستا نیز سال گذشته 37 هزار خانواده خروجی از کمیته امداد داشتیم که به خوداتکایی و خواشتغالی رسیده بودند.

به گزارش ایسنا، سیدپرویز فتاح امروز ۲۳ خردادماه در جشن کرامت آفتاب"بهره‌برداری از ۵۲۰ نیروگاه خورشیدی" خانواده مددجویان کمیته امداد استان کرمان در گلزار شهرستان بردسیر اظهار کرد: مردم استان کرمان در سال گذشته ۹۶ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده‌اند که بین نیازمندان این استان بازتوزیع شده است.

وی با بیان اینکه سال سخت ۹۷ و گرانی و تورم موجب نشد مردم از خیر و انفاق و احسان باز بمانند اظهار کرد: ثروت عظیم این کشور مردم هستند که تاریخ ساز، انقلابی و اهل کار خیر بوده اما متأسفانه باید اذعان کرد که آنگونه شایسته بوده، قدردان این مردم را نمی‌دانیم.

فتاح تصریح کرد: در استان کرمان ۱۱ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که با توجه به جایگاه ویژه یتیم در قرآن کریم، خوشبختانه ۲۶ هزار کرمانی حامی ایتام این استان بوده و امروز در کرمان یتیم بدون حامی نداریم که این موضوع نشان دهنده روح بلند کرمانی‌هاست.

وی بیان کرد: بالاترین دغدغه ما در کرمان مسکن مددجویان است که به ساخت ۶۹۰۰ واحد مسکونی نیاز داریم که در سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به جنوب استان کرمان، تعهد ساخت ۱۰ هزار واحد داده شده که ۵ هزار مورد را کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌سازد که خوشبختانه هفته آینده پیش پرداخت ساخت این واحدها دریافت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: ۲ هزار واحد باقی مانده مددجویان، در برنامه کمیته امداد وجود دارد که امیدواریم خیلی زود نیز مسکن نیازمندان در استان کرمان ساخته شود.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، صف جهیزیه نوعروسان در کمیته امداد استان کرمان برداشته شده و هم اکنون بدون نوبت به نوعروسان کرمانی جهیزیه داده می‌شود و صف وام ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه نیز در این استان برداشته شده است.

فتاح با اشاره به اینکه نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی یار و یاور کمیته امداد هستند، اظهار کرد: در بودجه امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده که مسؤولیت ما را سنگین‌تر کرده و باید بر روی عدد اشتغال کمیته امداد در سال قبل که حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان بود، بیشتر کار کنیم.

وی با تشکر از همراهی دولت با کمیته امداد تصریح کرد: دولت نیز اعتبار ما را کامل پرداخت می‌کند و در سه ماه گذشته سهمیه کمیته امداد را ۱۰۰ درصد پرداخت کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بیان کرد: ۱۰۰ درصد عدد تسهیلات اشتغال را در سال گذشته در کشور جذب کردیم و در استان کرمان ۱۱۳ میلیارد تومان جذب شده و امسال ۲۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای استان کرمان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه با نظر رئیس جمهور سقف وام خرید پنل‌های خورشیدی به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته، افزود: در کل کشور ۶۵۰ هزار طرح اشتغال در جریان داریم که اگر هرکدام از خانوارها به حداقل دستمزد دست پیدا کنند، خودکفا شده و از حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج می‌شوند که در همین راستا نیز سال گذشته ۳۷ هزار خانواده خروجی از کمیته امداد داشتیم که به خوداتکایی و خواشتغالی رسیده بودند.

فتاح اظهار کرد: اشتغال و خودکفایی بالاترین هدف ما در کمیته امداد است و مسکن و خدمات حمایتی در مرحله بعد و دولت و مجلس به درستی متوجه شده اند که راه ما درست بوده و به همین دلیل هم اکنون شاهد حمایت‌های جدی از سوی قوه مقننه و مجریه هستیم.

وی تصریح کرد: خوش حساب‌ترین افراد در نظام بانکی، جامعه هدف کمیته امداد هستند و این افراد ولی نعمت و پای انقلاب و نظام هستند.

فتاح با اشاره به اینکه نباید از قرض الحسنه فراتر برویم زیرا هم بانک‌ها و هم تولید نابود می‌شود، گفت: همه وام‌های ما قرض الحسنه است و سال قبل سه درصد کارمزد گرفته‌ایم و امسال کارمزد نداریم.

رئیس کمیته امداد کشور در ادامه با بیان اینکه ۶۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی در شمال استان کرمان و ۴۰۰ واحد برای جنوب استان در سال جاری اجرا خواهیم کرد، افزود: برای شمال استان یارانه دیده شده و از محل املاکی که در رفسنجان به کمیته امداد داده شده، تأمین و صرف اشتغال می‌شود که درخواست می‌کنیم استاندار و نمایندگان برای جنوب کمک کنند تا یک هزار واحد نیروگاه در سطح استان احداث شود.

فتاح در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: سال گذشته ۲۹۴ میلیارد تومان در استان کرمان مستمری پرداخت کرده ایم که با وام و دیگر خدمات حدود ۶۵۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه از نمایندگان مجلس می‌خواهیم کمک کنند که سهام عدالت به صاحبانش برگردد، تصریح کرد: باید یارانه دهک‌های بالا حذف شود و به یارانه ده‌های پایین جامعه اضافه شود و حتماً دولت و مجلس می‌توانند در این شرایط اقتصادی کار کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۳۰ هزار خانواده تحت پوشش از محل تبصره ۱۴ در استان کرمان اضافه کردیم که با توجه به شرایط اقتصادی، باید چتر را باز کنیم و این به قانون نیاز دارد و باید نمایندگان همکاری کنند.

رئیس کمیته امداد کشور در سخنان پایانی خود با انتقاد از اپوزیسیون شدن تریبون داران گفت: آشی که پخته شده، همه به هم زده‌ایم و باید شاکر باشیم. ما بر سر نعمت امام، انقلاب و رهبری نشسته‌ایم.

وی افزود: خدمات زیادی صورت گرفته است. نمی‌گوییم کمبود نداریم و فشار روی مردم نیست اما این مشکلات بخشی از مقاومت، ایمان اعتقادی و قرآنی ماست و دلمان باید محکم باشد. مقام معظم رهبری، دولت و مجلس به فکر مردم هستند و دشمن شکست می‌خورد. ترامپ و صهیونیست‌ها در مقابل ملت بزرگ ایران به خطا رفته اند و همه ما باید در مقابل دشمنان، با هم وحدت داشته باشیم.

فتاح در پایان خطاب به مردم گفت: ما خادم مردم هستیم و در زمان جنگ رفتیم که فدایی شما بشویم، شما مردم بی نظیری هستید، امیدواریم بتوانیم خادم و نوکر خوبی برای شما باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور