مذاکرات فیات کرایسلر و رنو ادامه دارد!


مذاکرات فیات کرایسلر و رنو ادامه دارد!

به گفته سه منبع آگاه، جان الکان، مدیر فیات کرایسلر در رابطه با طرح مجدد ادغام این دو خودروساز، صحبت هایی با ژان-دومینیک سنار، مدیر رنو و ثیری بولوره، مدیر عامل این خودروساز فرانسوی داشته است. گفته می شود Toby Myerson، یکی از مشاوران ارشد الکان به دفتر نیسان در یوکوهامای ژاپن رفته تا مذاکراتی با مقامات ارشد این خودروساز از جمله Hiroto Saikawa،...

جزئیات خبر

مذاکرات فیات کرایسلر و رنو ادامه دارد!

1398/3/23
مذاکرات فیات کرایسلر و رنو ادامه دارد!

مذاکراتی بین رنو و فیات کرایسلر در حال انجام است که هدف آن، حفظ برنامه ادغام این دو خودروساز و دریافت تاییدیه نیسان، شریک اتحاد رنو است.

به گفته سه منبع آگاه، جان الکان، مدیر فیات کرایسلر در رابطه با طرح مجدد ادغام این دو خودروساز، صحبت هایی با ژان-دومینیک سنار، مدیر رنو و ثیری بولوره، مدیر عامل این خودروساز فرانسوی داشته است. گفته می شود Toby Myerson، یکی از مشاوران ارشد الکان به دفتر نیسان در یوکوهامای ژاپن رفته تا مذاکراتی با مقامات ارشد این خودروساز از جمله Hiroto Saikawa، مدیرعامل نیسان داشته باشد. به گفته منابع، ممکن است نیسان در صورتی که بتواند رنو را به کاهش سهام خود متقاعد کند، این ادغام را ممکن سازد. رنو در حال حاضر سهامی 43 درصدی در نیسان دارد که شامل حق رای، دو صندلی در هیئت مدیره و قابلیت انتصاب مدیرعامل است. در مقابل، نیسان سهم 15 درصد حق رای در رنو دارد و هیچ صندلی در هیئت مدیره این برند ندارد. این عدم تعادل قدرت به همراه مسائل مربوط به نقش دولت فرانسه در رنو و این حقیقت که نیسان بزرگ تر و سودآورتر از دو شریک دیگر این اتحاد است، موجب نگرانی در دفتر نیسان شده و اختلافاتی را میان این خودروسازان ایجاد کرده است. پیشنهاد دوم برای کمک به تایید نیسان می تواند منجر به ارائه 7.5 درصد حق رای بیش تر در فیات کرایسلر رنوی ادغام شده شود. فیات کرایسلر دو هفته قبل پیشنهاد ادغام 50/50 به ارزش 32.7 بیلیون یورو را به رنو داد. اما هفته گذشته پس از آن که دولت فرانسه، بزرگ ترین و تاثیرگذارترین سهام دار رنو، خواهان ادامه مذاکرات و تایید رنو برای این توافق شد، فیات کرایسلر پیشنهاد خود را پس گرفت. دو نماینده نیسان در هیئت مدیره رنو از رای دادن در مورد این ادغام خودداری کرده اند.

مذاکرات فیات کرایسلر و رنو ادامه دارد!
اولین نفری باشید که دیدگاه ارسال می نماید.

منبع خبر : خبر خودرو

دیدگاه جدید

ثبت دیدگاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی