بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق درباره دیدار برهم صالح با بن علوی


بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق درباره دیدار برهم صالح با بن علوی

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری عراق با تاکید بر اینکه ثبات کشورش عامل اصلی امنیت منطقه است، گفت: عراق با توجه به اینکه در مرکز کشورهای عربی و در همسایگی کشورهای اسلامی قرار دارد، در برقراری ثبات منطقه‌ای اولویت دارد.

به گزارش سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور چهارشنبه در کاخ السلام در بغداد میزبان یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان و هیئت همراه او بود.

صالح در این دیدار تاکید کرد: با توجه به اینکه عراق در مرکز کشورهای عربی و در همسایگی کشورهای اسلامی قرار دارد، براساس اصل منافع متقابل و مشارکت میان کشورهای منطقه، عراق در برقراری ثبات منطقه‌ای اولویت دارد.

رئیس جمهوری عراق با تاکید بر اینکه ثبات کشورش عامل اساسی امنیت منطقه است، گفت: بغداد و مسقط با توجه به جایگاه‌شان در منطقه و تمایل دو طرف به همکاری و هماهنگی مشترک در مورد مسایل منطقه، می‌توانند نقش مهم و موثری ایفا کنند.

وی در ادامه از تصمیم مسقط برای بازگشایی سفارت خود در عراق استقبال کرد و گفت: این اقدام به منزله گام مثبتی است که برادران عمانی ما در مسیر تقویت چارچوب‌های همکاری میان دو کشور برمی‌دارند و می‌تواند در رشد و شکوفایی اقتصادی مردم دو کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

همچنین عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در دیدار با بن علوی درباره ایجاد خطوط هوایی، تسهیل صدور ویزا برای شهروندان دو کشور و نیز نقش مشترک عراق و عمان در حفظ امنیت و ثبات در منطقه گفت‌وگو کرد.

بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق درباره دیدار برهم صالح با بن علوی

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر عبدالمهدی، او در دیدار با وزیر خارجه عمان اظهار کرد: افتتاح سفارت عمان در بغداد نقش بسزایی در افزایش همکاری‌ها میان مردم دو کشور خواهد داشت.

عبدالمهدی در این دیدار از نقش عمان در منطقه که با همکاری عراق و توسعه روابط با کشورهای عربی و سایر کشورهای منطقه تکمیل می‌شود و نیز حمایت‌های مسقط از تلاش‌ها برای برقراری امنیت و ثبات و خاموش کردن شعله بحران فعلی میان آمریکا و عراق و دور کردن منطقه از خطرات تنش و جنگ تقدیر کرد و گفت: عراق پیام‌ها و هیئت‌هایی را برای کشورهای دوست فرستاد و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

بن علوی نیز در این دیدار اظهار کرد: عراق جایگاه ویژه‌ای برای دولت و مردم عمان دارد و ما برای موضعگیری‌ها و نقش مثبت و متعادل عراق احترام و ارزش قایل هستیم.

وزیر خارجه عمان در ادامه از سفر خود به عراق و تمایل دو کشور برای تقویت روابط و توسعه همکاری‌ها و نیز نتایج توافق‌های دو کشور در دور کردن تنش از منطقه و ایجاد شرایطی برای برقراری آرامش و ثبات در منطقه ابراز خرسندی کرد.

310311

کد خبر 1269481

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟