سانسور جنایت در یمن در گزارش حقوق بشری بریتانیا


سانسور جنایت در یمن در گزارش حقوق بشری بریتانیا

بریتانیا خود را قهرمان جهانی حقوق بشر می داند اما گزارش امسال اداره امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع این ادعا را رد می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « hrw»،بریتانیا خود را قهرمان جهانی حقوق بشر می داند اما گزارش امسال اداره امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع این ادعا را رد می کند.

در این گزارش هیچ اشاره ای به کشورهای عامل جنایت در یمن و یا کشورهایی مانند چین و میانمار که حقوق مسلمانان را به وضوح نقض می کنند،نشده است.

ضعف اصلی این گزارش در خصوص یمن است . اگرچه این گزارش بر کشته شدن بسیاری از شهروندان در یمن اذعان دارد اما مسئولیت عربستان و ائتلاف سعودی در این کشتارها به دلیل حملات غیرقانونی را به طور کامل مورد بی توجهی قرار داده است.

این در حالی است که حملات هوایی ائتلاف سعودی در یمن به بیمارستان ها،مراسم عزا،عروسی ها،بازارها،مناطق شهروندی و حتی اتوبوس مدارس منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از یمنی ها شده است.

بسیاری از این حملات،جنایت جنگی تلقی می شوند اما در این گزارش به کشتار شهروندان تنها به محصولی از جنگ بدون اعلام جرم علیه مسئولان آن اشاره شده است.

در این گزارش ادعا شده است که بریتانیا به کشورهایی که امکان خطر از سوی آنها وجود دارد سلاح صادر نمی کند.

این در حالی است که دیده بان حقوق بشر اسناد موثقی در خصوص استفاده از سلاح های انگلیسی در حملات غیر قانونی به یمن ارائه داده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط