یونیسف: هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد در یمن می‌میرند


یونیسف: هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد در یمن می‌میرند

یونیسف گفت: وضعیت جنگ در یمن بحرانی تر از وضعیتی است که در گزارش های قبلی سازمان ملل آورده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف در گزارشی از وضعیت اسفناک مردم یمن هشدار داد و گفت: در هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد در این کشور می میرند.

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده بود که از زمان آغاز جنگ عربستان علیه مردم یمن بیش از 100هزار نفر در این کشور کشته شده اند ولی به نظر می رسد آمار کشته ها بیشتر از این باشد.

یونیسف گفت: وضعیت جنگ در یمن بحرانی تر از وضعیتی است که در گزارش های قبلی سازمان ملل آورده شده است. به خاطر کمبود کمک های اولیه پزشکی بسیاری از نوزدان در این کشور می میرند.

به گفته یونیسف مادران و نوزادان تازه متولد شده جزء آسیب پذیرترین قشر در کشور یمن در وضعیت جنگی این کشور هستند و باید تحت حمایت سازمان های بین المللی قرار گیرند.

بر اساس این گزارش تنها 51 درصد از ظرفیت بیمارستان های یمن برای مداوای بیماران و زنان باردار مورد استفاده قرار می گیرد و به خاطر کمبود لوازم پزشکی بی استفاده مانده اند. بیمارستان های یمن علاوه بر کمبود لوازم پزشکی با کمبود پرسنل متخصص نیز مواجه هستند.

یونیسف می گوید به خاطر فقیرتر شدن بیش از پیش مردم یمن خانواده های یمنی به جای بیمارستان ترجیح می دهند نوزادان خود را در خانه متولد کنند و به خاطر شرایط بهداشتی تعداد مرگ و میر نوزادان افزایش یافته است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص