برکات کانون «صادق آل محمد(ص)» برای اهالی غرب تهران/وقتی مسجد انتخاب اول نوجوانان می‌شود


برکات کانون «صادق آل محمد(ص)» برای اهالی غرب تهران/وقتی مسجد انتخاب اول نوجوانان می‌شود

کانون فرهنگی هنری «صادق آل محمد(ص)» ازجمله کانون‌های فعال مسجدی در غرب تهران است که با فعالیت های ورزشی، فرهنگی، آموزشی و تفریحی در همه ایام سال توانسته اقشار مختلف اعم از کودک و نوجوان را با خود همراه و با مسجد مانوس کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله پایگاه‌های مذهبی در محله‌ها هستند که جایگاه ویژه‌ای بین اهالی دارند. این پایگاه ها که در مجاورت مساجد فعالیت می کنند، با برگزاری برنامه های متنوع زمینه ساز حضور بسیاری از نوجوانان و جوانان و رونق مساجد شده اند.

یکی از کانون های فعال در شهر تهران، کانون فرهنگی هنری «صادق آل محمد(ص)» واقع در تهران، منطقه جنت آباد جنوبی، تقاطع خیابان لاله و شهید پژوهنده است که با برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی، هنری و تخصصی برای کودکان و نوجوانان توانسته سیاری را جذب برنامه های این کانون فرهنگی هنری کند.

لذا در ادامه سلسله گزارش های معرفی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت وگویی با مدیر این کانون داشته ایم که در ادامه می آید:

«حمید زمانپور» با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد صادق آل محمد(ص)، اظهار کرد: در طول سال ها فعالیت این کانون فرهنگی هنری، توانستیم، بیش از 350 نفر از اهالی این محله را عضو ثابت فعالیت ها کنیم به طوری که این اعضا در برنامه های فرهنگی، آموزشی و هنری حضور فعالی دارند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صادق آل محمد(ص) خاطر نشان کرد: علاوه بر برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، آموزش و تفسیر قرآن کریم در کانون، در طول سال های گذشته با مدارس، ارگان ها و نهادهای مختلف برای برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری همکاری داشته ایم که خوشبختانه برگزاری برنامه های مشترک در مراسم های مختلف با استقبال بسیاری از سوی مدارس منطقه همراه شده است.

وی به برنامه های مشترکی که با همکاری آموزش و پرورش در مدارس اطراف مسجد برگزار شده است، اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ بیش از 285 برنامه با همکاری مدارس برگزار کردیم که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری جشن الفبا، افتتاحیه مهد کودک، مدرسه و اختتامیه برنامه سال تحصیلی اشاره کرد.

زمانپور اضافه کرد: یکی از برنامه های ثابت کانون فرهنگی هنری «صادق آل محمد(ع)» برای مقطع سنی نوجوان، در روزهای جمعه اجرای برنامه های فرهنگی و بعد از آن شرکت دختران و پسران در برنامه نماز جمعه است. ضمن اینکه همه ساله در ایام اوقات فراغت تابستان برنامه های فرهنگی شاد و پرنشاطی همچون برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی از سوی این کانون برای نوجوانان اجرا می شود.

برنامه های پرطرفدار

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صادق آل محمد(ص) برگزاری دوره های آموزش عکاسی، فیلمبرداری، فیلم نامه نویسی و گزارش نویسی را از دیگر برنامه های این کانون نام برد و تصریح کرد: علاقه مندان بعد از شرکت در این دوره ها در نشریه کانون مشارکت می کنند، تا از نظر محتوایی نشریه نسبت به قبل مطالب بیشتر و جذاب تر و پرمحتواتری تولید کند و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

زمانپور فعالیت های ورزشی را از برنامه های پرطرفدار کانون معرفی کرد و افزود: کانون فرهنگی هنری مسجد صادق آل محمد(ص) در رشته های فوتبال، شنا و ورزش های رزمی و کوهپیمایی توانسته نونهالان، نوجوانان، میانسالان و جوانان را به برنامه های ورزشی علاقه مند کند، ضمن اینکه در رشته های هنری، آشپزی و خیاطی هم برای بانوان کلاس های هنری، خیاطی، آشپزی و نیز گلسازی برگزار می شود.

برنامه های سالروز ولادت و شهادت امام صادق(ع)

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این کانون «صادق آل محمد(ص)» نام گرفته است، همه ساله در ایام سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) و نیز ولادت ایشان برنامه های ویژه همچون برپایی ایستگاه صلواتی، بررگزاری سخنرانی، مسابقات فرهنگی و نورافشانی و تهیه ویژه نامه ولادت و شهادت حضرت انجام می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صادق آل محمد(ص) به تعامل بسیار خوب این کانون فرهنگی هنری با دیگر بخش های مسجد از جمله بسیج، امام جماعت و هیئت امنا در اجرای برنامه ها اشاره کرد و ادامه داد: برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی کانون تحت نظارت امام جماعت مسجد در کانون اجرا می شود و این تعامل و همکاری عامل مهمی در رونق حضور نوجوانان و جوانان در برنامه های کانون شده است.

زمانپور نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: بدون شک در صورتی که کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاهی برای حضور جوانان و نوجوانان باشند، آن وقت است در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هم می توانند تاثیرگذار باشند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل