دین‌داری و دین‌یاری در آخر‌الزمان مشروط به تربیت نسل منتظر است


 دین‌داری و دین‌یاری در آخر‌الزمان مشروط به تربیت نسل منتظر است

حجت‌الاسلام باقی با بیان اینکه دین‌داری و دین‌یاری در آخر‌الزمان مشروط به تربیت نسل منتظر است، گفت: لذا تربیت مهدوی برای یاری‌رسانی به امام زمان(عج) باید مورد توجه مراکز دینی و فرهنگی در اجرای طرح و برنامه‌های مهدوی قرار بگیرد.

حجت الاسلام «علی محمد باقی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ایام اوقات فراغت بهترین فرصت برای انس آینده سازن با امام زمان(عج) است، اظهار کرد: تربیت نسل آینده به عنوان نسل منتظر از ضروریات عصر آخر الزمان است.

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه دینداری و دین یاری در آخر الزمان منوط به تربیت نسل منتظر است، تصریح کرد: خانواده ای که تربیت صحیح فرزند را برعهده دارند، باید فرزندانشان را منتظر حضرت مهدی(عج) تربیت و اوقات و لحظات آنها را برای پیوند با حضرت حجت(عج) غنی سازی کنند. در واقع خانواده، مسجد، مدرسه و مراکز فرهنگی و آموزشی دینی وقتی موفق هستند که بتوانند نسل نوجوان و جوان را با حضرت مهدی(عج) مانوس کنند.

وی با اشاره به آیه 40 سوره مبارکه حج تصریح کرد: در بخشی از این آیه آمده است: «وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیز»، «و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می کند، خداوند قوی و شکست ناپذیر است». این یاری خداوند به یاری دین خدا و امام آن دین بستگی دارد. به این معنا که کسی که امام(عج) را یاری کند، خداوند هم او را یاری می کند. خداوند در این آیه بر لزوم آشنایی و یاری رسانی همه از حضرت(عج) تاکید کرده است. از این رو، ایام اوقات فراغت که فرصتی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی در مراکز فرهنگی است، بهترین فرصت برای تربیت نسل منتظر است.

وی با اشاره به آیه 41 سوره مبارکه حج ابراز کرد: در این آیه شریفه آمده است: «الَّذینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُور»، «ِهمان کسانی که اگر آنها را در زمین استقرار دهیم نماز را بپا می کنند و زکات می دهند و به معروف امر نموده و از منکرباز می دارند، و سرانجام کارها با خداست»، این آیه بهترین نمونه و مصداق برای تربیت نسل منتظر است، بنابراین برای تربیت نسلی منتظر باید نسبت به فرامین این‌ آیه توجه صورت گیرد.

حجت الاسلام باقی با بیان اینکه در این آیه توصیه به «أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ» شده است، تاکید کرد: نخستین ویژگی منتظر حضرت مهدی(عج) این است که نسبت به فریضه نماز اهتمام داشته و در کنار آن دیگران را به این فریضه به صورت دغدغه مند دعوت کند. علاوه بر آن، در این ایام که فرصتی برای فراغت نسل آینده و جوان و حضور آنها در مراکز فرهنگی، دینی و آموزشی بیش از گذشته است، ضرورت دارد که نسبت به پرداخت زکات و خدمت رسانی به محرومان فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد.

این کارشناس در حوزه مهدویت «َأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَر» را موضوع دیگری دانست که باید مورد توجه نسل منتظر قرار گیرد و گفت: بزرگترین معروف در عصر کنونی یاری حضرت مهدی(عج) و دعوت به سوی ایشان است بنابراین یاری رسانی و حمایت از امام عدل،حکومت دینی و دولت اسلامی باید به عنوان یکی از ضروریات مورد توجه نسل منتظر قرار گیرد، تا حافظ قوی برای انقلاب، حریم ایثارگران و خون شهدا باشند.

حجت الاسلام باقی همچنین تاکید کرد، امروز بزرگترین منکر، حکومت طاغوت عصر یعنی اسرائیل و آمریکا است، لذا باید به نسل فعلی آموزش داده شود که در مقابل بزرگترین طاغوت عصر همانند مجاهد فی سبیل الله بایستند و در مقابل منکرات دافع باشند. نسلی که این موارد را بیاموزند، بدون شک بهترین نسل منتظر خواهند بود، زیرا تنها توصیه و تاکید برای دوری از گناه به معنای نهی از منکر نیست.

این کارشناس مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم در عصر کنونی و برای تربیت نسل منتظر و مهدی یاور تبیین و آموزش مفاهیم انتظار و معارف مهدویت برای نسل جوان و نوجوان کافی نیست، بلکه آنچه مهم است، تربیت مهدوی برای یاری رسانی به حضرت حجت(عج) است که باید مورد توجه کانون ها، مراکز دینی و فرهنگی در اجرای طرح ها و برنامه های مهدوی قرار بگیرد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها