ترامپ: اطلاعات را در اختیار اف بی آی قرار نمی دهم


ترامپ: اطلاعات را در اختیار اف بی آی قرار نمی دهم

ترامپ می گوید اگر کشورهای خارجی اطلاعاتی از رقبایش در انتخابات به وی بدهند, این اطلاعات را در اختیار اف بی آی نخواهد گذاشت.

­ به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس؛ترامپ: اطلاعات را در اختیار اف بی آی قرار نمی دهم
دونالد ترامپ, رئیس جمهور آمریکا, روز چهارشنبه در مصاحبه ای با جورج استفانوپولوس, مجری شبکه ای بی سی نیوز اذعان کرد اگر اطلاعات مخربی از کشورهای خارجی درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا دریافت کند, به اف بی آی اطلاع نمی دهد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات از کشورهایی مانند چین یا روسیه را خواهد پذیرفت؟ یا در صورت دریافت این نوع اطلاعات از این کشورها آیا این اطلاعات را در اختیار اف بی آی قرار خواهد داد گفت, هر دو گزینه امکان دارد.
ترامپ افزود: "اگر فردی از کشوری مانند نروژ تماس بگیرد و بگوید که «ما اطلاعاتی درباره رقیب شما داریم» فکر می کنم که می خواهم آن را بشنوم."
وی همچنین این تفکر را رد کرد که اطلاعات دادن یک کشور خارجی درباره رقبای سیاسی, مداخله در انتخابات آمریکا است.
رئیس جمهور آمریکا افزود: "این مداخله نیست. آنها اطلاعات دارند - که من فکر می کنم آن را دریافت خواهم کرد. اگر فکر کردم که مشکلی وجود دارد, ممکن است به اف بی آی اطلاع دهم - البته اگر مشکلی وجود داشته باشد. اما حتی اگر کسی اطلاعاتی درباره یک رقیب بدهد, و ما بخواهیم به اف بی آی اطلاع دهیم. اف بی آی عوامل کافی برای رسیدگی به آن را ندارد."
سال گذشته, ترامپ در یک پست توئیتری به دیداری در برج ترامپ در ژوئن 2016 اذعان کرد که پسرش دونالد ترامپ جونیور در آن حضور داشت و هدف آن دریافت اطلاعات درباره رقیبش, هیلاری کلینتون, نامزد حزب دموکرات بود. وی همچنین تاکید کرد که این نوع جلسات "کاملا قانونی است و همیشه در عرصه سیاسی انجام می شود."
ترامپ در پاسخ به این سوال استفانوپولوس درباره این که آیا ترامپ جونیور باید درباره پیشنهاد روس ها برای ارائه اطلاعات "کثیف" درباره کلینتون در سال 2016 به اف بی آی اطلاع می داد یا خیر, گفت: "یک نفر می آید و می گوید من اطلاعاتی درباره رقیب شما دارم, آیا شما به اف بی آی اطلاع می دهی؟"
وی افزود: "من چیزهای زیادی در زندگی ام دیده ام. فکر نمی کنم در تمام زندگی ام تاکنون با اف بی آی تماس گرفته باشم."
استفانوپولوس گفت: "اما رئیس اف بی آی گفت این کار باید انجام شود." ماه گذشته, رئیس اف بی آی, در کنگره گفت آف بی آی خواهان آن است که درباره هرگونه مداخله خارجی در روند انتخابات اطلاع داشته باشد.
ترامپ در پاسخ گفت: "رئیس اف بی آی اشتباه می کند, زیرا صراحتا بگویم در زندگی چنین اتفاقی نمی افتد. البته شاید در آینده فکر آدم عوض شود و چنین اتفاقی بیافتد."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور