مدیرعامل نیسان خواهان بهبود روابط با رنو


مدیرعامل نیسان خواهان بهبود روابط با رنو

علیرغم وجود برخی اختلافات و افزایش تنش‌ها، هیروتو سایکاوا مدیرعامل نیسان ژاپن به بهبود روابط با رنوی فرانسه علاقه مند است. سایکاوا در مصاحبه با فاینشنال تایمز گفته که نیسان باید صلح را با رنو برقرار سازد و این دو غول خودروسازی نیازمند پایدار کردن و تقویت همکاری خود هستند. او می‌گوید: “این مهم‌ترین چیز... The post مدیرعامل نیسان خواهان بهبود...

علیرغم وجود برخی اختلافات و افزایش تنش‌ها، هیروتو سایکاوا مدیرعامل نیسان ژاپن به بهبود روابط با رنوی فرانسه علاقه مند است.

مدیرعامل نیسان خواهان بهبود روابط با رنو
سایکاوا در مصاحبه با فاینشنال تایمز گفته که نیسان باید صلح را با رنو برقرار سازد و این دو غول خودروسازی نیازمند پایدار کردن و تقویت همکاری خود هستند. او می‌گوید: “این مهم‌ترین چیز است.”

منابع داخلی آشنا به روابط نیسان و رنو قبلاً گفته بودند که سطح همکاری آن‌ها روز به روز بدتر از قبل می‌شود. سایکاوا هم خاطرنشان ساخته مشکل اخیر دو شرکت روی کل گروه تأثیر گذاشته است.

مشخص نیست که آیا روابط دو شرکت همین‌گونه باقی خواهد ماند یا نه مخصوصاً اینکه خود سایکاوا از برنامه‌ی رنو برای بلوکه کردن اصلاحات هیئت‌مدیره‌ی نیسان انتقاد کرده است.

اما علیرغم تمامی این بحث‌ها، مدیرعامل نیسان اتحاد بین این برند و رنو را یک گهواره برای همکاری و خلق ارزش‌ها نامیده است. او گفته است: “من کاملاً متقاعد شده‌ام که باید کار کنیم و همین کار را خواهیم کرد.”

مدیرعامل نیسان خواهان بهبود روابط با رنو
گفته شده بی‌میلی نیسان برای تأیید ادغام رنو با فیات-کرایسلر یکی از دلایل عدم شکل‌گیری چنین شرکتی بوده و به همین خاطر بوده که احتمالاً مدیرعامل رنو آقای ژان دومنیک سنارد نامه‌ای به نیسان فرستاده و در آن تهدید به بلوکه کردن برنامه‌های نیسان برای بازنگری در ساختار این اتحاد خودرویی کرده است.

اما یکی از تحلیلگران خودرویی در توکیو گفته است: “بازنگری باعث به‌هم‌ریختگی شده و وضعیت را بدتر می‌کند. تهدید سنارد به بلوکه کردن اقدامات نیسان تأثیر بسیار بدی روی اتحاد می‌گذارد.”

یکی از منابع موثق اظهار داشته نامه‌ی سنارد به نیسان حاوی این مطلب بوده که رنو خواهان تفسیر گسترده‌تر برنامه‌های ژاپنی‌ها برای تشکیل سه کمیته‌ی مدنظر می‌باشد. البته در نامه آمده که این سه کمیته یا به‌اصطلاح سیستم مدیریتی نباید علیه بزرگ‌ترین سهامدار نیسان بکار روند.”

سهامداران نیسان در 25 ژوئن گردهم می‌آیند تا درباره‌ی ساختار اتحاد خود با رنو رای گیری نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا