دیدار هیئتی از مجلس صربستان با قائم مقام وزیرخارجه


دیدار هیئتی از مجلس صربستان با قائم مقام وزیرخارجه

رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس صربستان، در سفر به تهران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در این ملاقات ­ژارکو ابرادوویچ رییس هیئت پارلمانی صربستان با اشاره به جایگاه مهم ایران در غرب آسیا و گسترش روابط دوجانبه طی سالهای اخیر، بر علاقه مندی کشورش به توسعه همه جانبه مناسبات دو کشور در کلیه عرصه های سیاسی و پارلمانی و نیز افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری تاکید نمود.

رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران ضمن استقبال از همکاری های دو کشور در مجامع جهانی و دعوت از ایران برای شرکت در نشست IPU در صربستان در پاییز سال جاری، حضور فعال کشورمان در این نشست را خواستار شد.

قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به سابقه روابط تاریخی و گسترش رایزنی های سیاسی و پارلمانی بین دو کشور طی سالهای اخیر، بر ضرورت افزایش همکاریهای متقابل در بخش های اقتصادی و بازرگانی تاکید و آمادگی کشورمان را جهت رفع موانع و افزایش روابط تجاری اعلام کرد.

سرمدی همچنین سیاست یکجانبه گرایی در مناسبات بین المللی را تهدید جدی در عرصه نظام بین الملل دانست و بر ضرورت وحدت و یکپارچگی بیشتر کشورهای مستقل و آزادیخواه جهت مقابله با این سیاست خطرناک که صلح و امنیت بین المللی را به مخاطره انداخته است، تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس