رونق گردشگری روستایی مانع زمین فروشی می‌شود


رونق گردشگری روستایی مانع زمین فروشی می‌شود

استاندار گیلان گفت: رونق گردشگری روستایی مانع زمین فروشی و مهاجرت روستاییان می‌شود.

‌به گزارش ایسنا- مصطفی سالاری عصر روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در روستای گیلده شهرستان شفت در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف این جشنواره‌ها افزود: گردهمایی مردم در اوقات فراغت و تبلیغ یک محصول ویژه مربوط به آن منطقه از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هر یک از مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان می‌تواند موضوع جشنواره‌ها باشند، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی اولیه صورت‌گرفته، امسال در شهرها و روستاهای استان گیلان با موضوعات مختلف همچون تولیدات استان یا مراسم‌های فرهنگی سنتی و آداب محلی شاهد برگزاری جشنواره‌ها خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: با برگزاری جشنواره‌ها مراسم‌های قومی و فرهنگی و محصولات استان را به مردم ایران و دیگر کشورها معرفی می‌کنیم.

وی حضور مردم در این جشنواره‌ها را جذابیتی برای رونق و توسعه بخش گردشگری دانست و گفت: مردم از اقصی نقاط کشور می‌توانند به واسطه حضور در جشنواره‌ها از خدمات اقامتی و گردشگری منطقه نیز بهره ببرند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: حضور گردشگران در روستاهای گیلان برای استفاده از برنامه‌های جشنواره باعث برنامه‌ریزی درست رونق اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان و جلوگیری از زمین فروشی و مهاجرت روستاییان می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما