‌عقب ماندگی کردستان‌ در حوزه زیرساخت‌های ارتباطاتی باید جبران شود


‌عقب ماندگی کردستان‌ در حوزه زیرساخت‌های ارتباطاتی باید جبران شود

‌استاندار کردستان گفت: عقب ماندگی‌های کردستان در حوزه زیرساخت‌های ارتباطات باید با تلاش بیشتر و جهش در تخصیص بودجه در کمترین زمان جبران شود.

‌به گزارش ایسنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه (۲۲ خرداد ماه) در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: پوشش اینترنت و تلفن همراه یکی از مشکلات اساسی استان کردستان بوده که نشان دهنده سختی کار در این استان به دلیل توپوگرافی خاص خودش است.

وی افزود: عقب ماندگی‌های کردستان در حوزه زیرساخت‌های ارتباطات باید با تلاش بیشتر و جهش در تخصیص بودجه در کمترین زمان جبران شود.

استانداری کردستان با بیان اینکه دستورات قبلی وزیر ارتباطات در خصوص پروژه‌های کردستان پیشرفت داشته اما همچنان به نتیجه نرسیده است تصریح کرد: مقرر شده بود که تا پایان سال ۹۷، تعدادی از روستاهای استان به اینترنت پرسرعت تجهیز شوند که در ۸۸١ روستا، این مهم تاکنون عملی نشده است.

وی با اشاره به تعریف ۴۰۰ کیلومتر مسیر فیبرنوری در کردستان عنوان کرد: نیاز است مسیرهای فیبرنوری استان کردستان از هوایی به زمینی تعویض شود.

مرادنیا ادامه داد: در بسیاری از روستاهای کردستان مشکل تلفن ثابت وجود دارد که با تصویب ١۰ هزار خط تلفن ثابت این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ نفر از پرسنل اداره پست بازنشسته شده اند، خاطرنشان کرد: بعضی از اداره‌های پست با ۲ یا ۳ نفر پرسنل مشغول به کارند که امیدواریم این مشکل نیز با تأمین نیروی انسانی حل شود.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: افتتاح ۴۲ پروژه زیرساخت ارتباطی در کردستان، آن نقشه‌ای که چند مدت پیش در فضای مجازی منتشر شده بود را اصلاح می‌کند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی