‌زبان فارسی دچار زایش‌های کاملاً بیگانه شده است


‌زبان فارسی دچار زایش‌های کاملاً بیگانه شده است

‌نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز زبان فارسی دچار زایش‌های کاملاً بیگانه ای شده که با فرهنگ اصیل ما در تعارض است. زبان بیگانه در حال معرفی ادبیات خود برای کشورهای دیگر به عنوان الگو است، از این رو متولیان باید در این باره راهکاری بیندیشند.

‌به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در مؤسسه علامه طباطبایی در سالن جلسات ساختمان اداری حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان کرد: نباید نسبت به آشفتگی وضعیت زبان فارسی بی تفاوت و بی توجه بود؛ متأسفانه مجلس شورای اسلامی به مباحث کم اهمیت و بدون اولویت توجه دارد؛ اما نسبت به برخی از مسائل فرهنگی و به خصوص ادبیات فارسی بی تفاوت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: برخی از نشانه‌ها نیز در حال الگوسازی است و علاوه بر نام‌های بیگانه مشاهده می‌کنیم وجود مانکن‌های نامناسب و نشانه‌های غربی نیز چنین رویکردی دارد.

وی گفت: برای تغییر ذائقه اصناف در نام گذاری اسامی فارسی، باید اقدامات مناسب و منطقی انجام شود و در وضعیت معیشتی فعلی نمی‌توان به مردم با روش سلبی و قهری برخورد کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری افزود: باید با سیاست گذاری‌های متضاد برخورد کرد و برای برخی از تصمیم‌گیری‌های مسئولان، هزینه تراشید. همه مسئولان نسبت به پاک‌سازی سطح شهر از عناوین بیگانه و ناملموس وظیفه سنگینی دارند و باید نسبت به آن اهتمام ورزیده شود. برای نام گذاری واحدهای صنفی باید کمیته‌ای از سوی سازمان صمت تشکیل شود.

وی گفت: افرادی که در قم حضور می‌یابند، می‌خواهند فضای معنوی قم را متفاوت‌تر از شهرهای دیگر ببینند؛ از این رو باید نگاهی ویژه و جامع به قم شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا