آزادی تبعه لبنانی آمریکایی /ادعای مقامات لبنانی چیست؟


آزادی تبعه لبنانی آمریکایی /ادعای مقامات لبنانی چیست؟

برخی مقامات آگاه اعلام کرده اند که نزار زکا شهروند لبنانی که پس از چهارمین سفرش به ایران در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد، ظرف 48 ساعت آینده وارد بیروت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دیلی استار در گزارشی به نقل از برخی مقامات آگاه نوشت: «نزار زکا»، تبعه لبنانی که از سال ۲۰۱۵ در ایران زندانی شده است، ظرف ۴۸ ساعت آینده وارد بیروت می شود.

این در حالی است که چندی پیش وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرده بود که مسئولان ایرانی با درخواست «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان مبنی بر عفو و آزادی «نزار زکا» شهروند زندانی این کشور در ایران موافقت کردند.

نزار زکا شهروند لبنانی ساکن آمریکا زمانی‌که پس از چهارمین سفرش به ایران قصد خروج از این کشور را داشت در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد.

اتهام او همکاری با دولت بیگانه علیه منافع ملی ایران بود که در دادگاه به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۴.۲ میلیون دلار جزای نقدی محکوم شد.

وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که در پی تلاش طولانی مدت که این اواخر افزایش یافته بود، سفیر ایران در بیروت در تماس با وزیر خارجه موافقت رسمی مسئولان ایرانی با درخواست میشل عون از حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عفو نزار زکا به مناسبت عید فطر را اعلام کرد.

نزار زکا، کارشناس فناوری اطلاعات اقامت دائم ایالات متحده آمریکا را داراست و به عنوان دبیر کل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب (IJMA) در واشنگتن فعالیت می‌ کند.

زکا پس از حضور در یک کنفرانس در تهران در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵ ناپدید شد. در اوایل ماه نوامبر رسانه‌های ایران تأیید کردند که او به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت شده‌ است./

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !