دعا برای فرج، دعا برای بهترین تقدیر عالم در شب قدر است


دعا برای فرج، دعا برای بهترین تقدیر عالم در شب قدر است

حجت‌الاسلام تقدیری با بیان اینکه شب قدر، شب خواستن و دعا کردن است، گفت: با فرج امام عصر(عج) است که همه مشکلات بشر رنگ می‌بازد لذا در شب‌هایی که حضرت حجت(عج) خود نیز برای فرج دعا می‌کنند بهترین و اصلی‌ترین دعا ما هم باید ظهور باشد.

حجت الاسلام «محمد تقدیری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به اهمیت شب های قدر، اظهار کرد: وقتی در سوره مبارکه «قدر» سه مرتبه به شب های قدر و در سوره مبارکه «دخان در «إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةٍ مُبَارَکَةٍ إِنَّا کُنَّا مُنْذِرِینَ»، تاکید می شود، این نشان از اهمیت شب های قدر در قرآن کریم دارد.

معاون امور روحانیان و حوزه ‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به مشخص شدن تقدیر مومنین در شبهای قدر، گفت: در شب قدر ملائکه با اجازه پروردگار بر قلب امام زمان در هر عصری فرود می آیند و پرونده اعمال و رمز و رموز انسان ها را به امام عصر تحویل می دهند. در روایتی از امام محمد باقر(ع) در مورد عظمت این شب ها آمده است: «شب قدر بر ما پوشیده نمی ماند و ملائکه در آن شب تا موقع مطلع فجر، مقدرات هر سال مومنین را به دست امام زمانش می دهند».

وی به روایتی از امام صادق(ع) در مورد اعمالی که در شب های قدر باید مورد توجه مومنین قرار گیرد، اشاره و تصریح کرد: حضرت(ع) فرمودند: «اللَّهُمَّ أَسْأَلُکَ إِن تصلی علی محمد و اهل بیته و ان تاذن لفرجه من فرجه اولیائک، خدایا فرج کسی را برسان که اگر گشایش در کار او پیدا شود، کار اولیا و برگزیدگان خلقت گشایش می یابد» راوی می گوید وقتی از حضرت(ع) سوال کردیم مگر شما خود آن شخص نیستید؟ امام صادق(ع) در پاسخ فرمودند: او قائم خاندان آل محمد(ص) بوده است که نشانه ظهورش گرفتن خورشید هنگام طلوعش و گرفتن ماه در شب 23 است.

حجت الاسلام تقدیری بیان کرد: در کتاب «مصباح المتهجد» نقل شده است که در شب ۲۳ رمضان که گفته می شود که بیشترین قوت را در قدر بودن دارد، برای فرج دعا شود. اگر توصیه شده است که در شب های قدر، برای ظهور و سلامتی امام زمان (عج) دعا کنیم، باید بدانیم که آثار این عمل به طور قطع شامل حال ما می شود زیرا که با دعا برای فرج حضرت مهدی(عج) می توانیم سرنوشت آینده خود را رقم بزنیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به حدیث «أفضل من الدعاء فی حقّ الإمام زمان ظهوره» بیان کرد: در منابع بسیاری هم ذکر شده است که حضرت(عج) هم برای مومنین و همچنین ظهورش دعای بسیاری می کنند. به طوری که از آیت الله بهجت(ره) نقل شده است که کسی حضرت حجت(عج) را در مسجد جمکران دید که حضرت از مومنین بسیار گله مند بودند و فرمودند اکثر مردم در این مکان مقدس تنها برای حاجات دنیوی خودشان دعا می کنند و کمتر کسی است که برای فرج من دعا کند.

حجت الاسلام تقدیری تاکید کرد: دعای شیعیان در شب های قدر باید دعا برای ظهور و اینکه سایه حضرت(عج) بر سر مسلمانان قرار گیرد، باشد. زیرا در روایتی از حضرت مهدی(عج) آمده است که اگر مومنین به یاد من باشند، من صد برابر برای آنها دعا می کنم و به یادشان هستم.

معاون امور روحانیان و حوزه ‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان با بیان اینکه شب قدر، شب خواستن و دعا کردن است، خاطرنشان کرد: وقتی در شب قدر طبق روایات حضرت(عج) برای ظهورشان دعا می کنند، بنابراین مومنین هم باید برای تعجیل فرج دعا کنند و بدانند که ظهور حضرت حجت(عج) مهم ترین موضوعی است که اگر رخ دهد، همه مشکلات بشری که گریبانگیر همه ملسمانان دنیا است، مرتفع می شود. از طرفی زمینه ساز کسب محبت و علاقه مندی به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) می شود، بنابر این، جامعه با عبادت و بندگی در شب های قدر می تواند خود را نیز برای ظهور آماده کند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق