ویژه‌برنامه جمکران برای 14 و 15 خرداد/اقامه نماز عید فطر در میعادگاه منتظران


ویژه‌برنامه جمکران برای 14 و 15 خرداد/اقامه نماز عید فطر در میعادگاه منتظران

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی از اجرای برنامه «عهد مقاومت» برای 14 و 15 خرداد و عید فطر در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: با تاکید تولیت مسجد، شرایط استراحت و اسکان زائران حرم امام خمینی(ره) که از مسیر جمکران عبور می‌کنند، فراهم شده است.

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره ویژه برنامه های مسجد مقدس جمکران برای 14 و 15 خرداد و نیز عید سعید فطر، اظهار کرد: با توجه به تقارن زمانیانتهای رمضان المبارک با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد و نیز فرا رسیدن عید سعید فطر، میعادگاه منتظران برنامه های متنوعی را برای مخاطبان جوان، نوجوان و خانواده تدارک دیده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این برنامه ها با شعار «عهد مقاومت» اجرا می شود، تصریح کرد: این برنامه ها از روز جهانی قدس یعنی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا نیمه خرداد، مصادف با عید سعید فطر ادامه می یابد.

وی در تشریح چرایی انتخاب این شعار برای ویژه برنامه های مسجد مقدس جمکران، بیان کرد: آیه شریفه «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیکُمْ یا بَنِی آدَمَ أَن لاَّ تَعْبُدُوا الشَّیطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌ مُّبِینٌ» مبنای انتخاب این شعار است، چراکه از ما عهدی گرفته شده تا در مقابل مکاید شیطان و اعوان و انصار آن مقاومت کنیم چنان که مردم ایران اسلامی با همین مقاومت از زیر یوغ مستکبران خارج شدند.

حسین آبادی با اعلام برپایی نمایشگاه «عهد مقاومت» به همین مناسبت، بیان کرد: این نمایشگاه موضوعات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را شامل می شود. همچنین، برگزاری کارگاه های آموزشی، جلسات وعظ و خطابه و برپایی ایستگاه عکس «عهد مقاومت» به منظور عکس گرفتن زائران با مفاهیم و موضوعات مقاومت برای این ایام پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ویژه برنامه مسجد مقدس جمکران برای سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، ابراز کرد: سه شنبه، 14 خرداد ویژه برنامه ای به منظور تبیین سیره رفتاری امام خمینی(ره) در خانواده با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا تراشیون برگزار و دعای پرفیض توسل با نوای حاج عباس حیدرزاده زمزمه می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی اعلام کرد: صبح چهارشنبه، 15 خرداد همزمان با روز عید سعید فطر از ساعت 7 صبح دعای ندبه با حضور منتظران زمزمه و سپس از ساعت 8 صبح نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله مقتدایی، اقامه می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اعلام کرد: بنابر تاکید تولیت مسجد، برنامه ویژه ای برای خدمت رسانی به زائران حرم امام خمینی(ره) که از مسیر جمکران عبور می کنند، تمهید شده است تا بتوانند برای استراحت و اسکان از شبستان های مسجد استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیین پرفیض دعای کمیل این هفته نیز پنجشنبه، 16 خرداد با سخنرانی حجت الاسلام صادقی و مداحی مجتبی رمضانی و مراسم دعای ندبه جمعه، 17 خرداد با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و قرائت دعا توسط حاج مجتبی رمضانی برگزار می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان