چین جداسازی پکن و واشنگتن را اقدامی بسیار خطرناک می داند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ سخنگوی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ سخنگوی وزارت امور خارجه چین جداسازی این کشور و آمریکا را بسیار خطرناک و غیر مسئولانه دانست. چین جداسازی پکن و واشنگتن را اقدامی بسیار خطرناک می داند
گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی خبری در مورد روابط اقتصادی و تجاری چین و آمریکا که از سوی چند نفر در آمریکا به آن تشویق می شود, وابسته به نگرش جنگ سرد است و بازی مجموع صفر محسوب می شود.
شوانگ گفت چنین دیدگاهی مغایر با مبنای روابط چین و آمریکاست که با همکاری و نتیجه برد-برد همراه است. توجه نکردن به افکار عمومی برای تبادلات دوستانه و صمیمانه میان دو کشور مقابله با روند زمان و محکوم به شکست است.
به گفته وی چین و آمریکا از زمان برقراری روابط دو جانبه ساختار منافع مکمل و کاملا یکپارچه و همچنین روابطی با منافع دو جانبه میان خود را توسعه دادند.
گنگ گفت آمریکا از همکاری میان دو کشور منافع بسیاری در حوزه اقتصاد و تجارت به دست آورده است. در سال 2017 عملکرد مالی و سود شرکت های آمریکایی در چین به ترتیب بیش از 700 میلیارد و 50 میلیارد دلار بود.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت زمانی که ما از جداسازی سخن می گوییم در ابتدا باید نظر این شرکت ها و همچنین مردم عادی در هر دو کشور را جویا شویم. چین و امریکا بزرگترین اقتصادهای جهان را دارند . آنها موضع قابل توجهی در شبکه های جهانی صنایع و تجهیزات دارند.
گنگ تاکید کرد جداسازی اجباری چین و آمریکا به طور اجتناب ناپذیری زنجیره اقتصاد جهانی کنونی را مختل می کند , به صنعت جهانی آسیب وارد می کند و موجب بروز جنجال در بازارهای بین المللی و مالی می شود و بدیهی است که این مغایر با خواسته طرف های ذینفع خواهد بود.
گنگ شوانگ گفت ما از آمریکایی ها می خواهیم در مورد اقدامات خود فکر کنند, از کلیشه های ایدئولوژیک دست بکشند و مطرح کردن پیش شرط ها و مسائل قدیمی را کنار بگذارند. وی گفت امیدوار است آمریکا به سوی چین گام بردارد و روابط دو کشور بر مبنای منافع متقابل گسترش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟