رییس دانشگاه تبریز: زمان مشکلات اقتصادی، بودجه دانشگاه‌ها را دستکاری نمی‌کنند


رییس دانشگاه تبریز: زمان مشکلات اقتصادی، بودجه دانشگاه‌ها را دستکاری نمی‌کنند

رییس دانشگاه تبریز گفت: در دنیا به هنگام مشکلات اقتصادی، بودجه دانشگاه‌ها را دستکاری نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، رضا مجیدی در جلسه رؤسای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با وزیر علوم اظهار کرد: در دنیا هر موقع مشکلی پیش بیاید، ابتدا بودجه دانشگاه‌ها را کنار می‌گذارند و سپس به کم و کسری‌های سایر سازمان‌ها می‌پردازند.

وی متذکر شد: امسال دانشگاه‌های کشور هم مشکلات بیشتری دارند و امیدواریم با حمایت وزیر علوم بتوانیم امسال را هم به خوبی پشت سر بگذاریم.

فرزان قالیچی -رییس دانشگاه‌های علمی کاربردی آذربایجان شرقی- نیز در ادامه این جلسه توضیحاتی را در خصوص ساماندهی و نظارت بر مدرسان مؤسسات علمی کاربردی استان ارائه کرد.

احمدرضا قره‌باغی -رییس دانشگاه صنعتی سهند- نیز در ادامه، افزایش ظرفیت سایر دانشگاه‌ها را تهدیدی برای دانشگاه‌های صنعتی دانست و گفت: متاسفانه در طول سال‌های گذشته، گرایش به رشته‌های فنی مهندسی کم شده است.

حسن ولیزاده -رییس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان- نیز در بخش دیگر این جلسه بر ضرورت توجه بیشتر به تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها، یکنواخت‌سازی جذب و ارتقاء اساتید و دریافت شهریه سنواتی تاکید کرد.

به روز رسانی امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان شرقی نیز از موارد مورد تاکید نماینده حاضر این دانشگاه در جلسه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود.

محمد علی کی‌نژاد -رییس دانشکده هنر اسلامی تبریز- نیز در پایان با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از معدود استان‌هایی است که مشکل و موردی در زمینه جذب هیات علمی نداشته است، گفت: هیچ شکایتی در این خصوص در شورای مرکزی جذب مطرح نشده است.

وی با تاکید بر اینکه بر مشکلات دولت واقف هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز زودهنگام فصل سرما در استان ما تلاش می‌شود تا بودجه دانشگاه‌ها کمی سریع‌تر تخصیص پیدا کند، دولت در طول این 40 سال همواره به دانشگاه‌ها کمک کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست