موزه گردی در آنتالیا را فراموش نکنید


موزه گردی در آنتالیا را فراموش نکنید

بازدید از موزه‌های آنتالیا در کنار لذت بردن از سواحل زیبا، پارک‌های آبی مهیج و همچنین اماکن تفریحی جذاب، بخشی از سرگرمی‌های ترکیه می‌باشد؛ اما آنچه توریست‌ها و جهانگردان را به این سرزمین می‌کشاند، موزه‌های آنتالیا می‌باشد. اگر قصد دارید یک موزه گردی حسابی در آنتالیا را تجربه کنید؛

موزه‌های آنتالیا؛ هزینه‌های پایین در مقابل امکانات خوب ترکیه، یکی از دلایلی است که سفر به آنتالیا را به ویژه در میان گردشگران ایرانی پرطرفدار کرده است. لذت بردن از سواحل زیبا، پارک‌های آبی مهیج و همچنین اماکن تفریحی جذاب، بخشی از سرگرمی‌های ترکیه می‌باشد؛ اما آنچه توریست‌ها و جهانگردان را به این سرزمین می‌کشاند، موزه‌های آنتالیا می‌باشد. اگر قصد دارید یک موزه گردی حسابی در آنتالیا را تجربه کنید؛ با ما همراه باشید تا بهترین موزه‌های آنتالیا را به شما معرفی کنیم.
موزه گردی در آنتالیا را فراموش نکنید
موزه‌ی باستان شناسی آنتالیا، شگفت انگیزترین موزه ترکیه
اگر اغلب موزه‌های آنتالیا را رفته باشید به خوبی می‌توانید تشخیص دهید که این موزه شما را در میان موجودات باستانی خود غرق می‌کند. اکثر اشیاء داخل موزه از غرب تا شرق تمدن‌های مدیترانه‌ای را در قالب پنج هزار اثر هنری نشان می‌دهند. موزه‌ی باستانشناسی آنتالیا یکی از مهم‌ترین موزه‌های ترکیه می‌باشد که با مجموعه‌ی گسترده باستانی و تاکید بر مجسمه‌های شگفت انگیزسارکوفاگی و رومی، مخاطبان را به قرون وسطی می‌برد.
سکه ها، اتاق امپراطوری، تابوت‌ها و آیکون‌های مسیحی از اصلی‌ترین بخش‌های موزه‌ی باستان شناسی آنتالیا بشمار می‌روند. این موزه توسط فردی به نام سلیمان فکری در سال ۱۹۲۲ میلادی افتتاح شد. ۱۳ گالری این مجموعه در مساحت ۳۰،۰۰۰ متر مربع، مورد بازدید تاریخ شناسان و علاقه‌مندان به موزه گردی قرار گرفته است.

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۷:۳۰ عصر

آدرس: ترکیه- آنتالیا- کونیالتی- موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه گردی در آنتالیا را فراموش نکنیدموزه مینی سیتی، شهر ماکت‌ها
اغلب تماشای اجسام غول پیکر در ابعاد کوچک بسیار هیجان انگیر است؛ حالا اگر این اجسام ساختمان‌های معروف دنیا باشند که دیگر چه بهتر. موزه مینی سیتی، یکی از منحصربه فرد‌ترین موزه‌های آنتالیا می‌باشد که در آن هیچ اثری از اشیاء باستانی و تمدن‌های کهن نیست. موزه مینی سیتی شما را به شهری می‌برد که همه چیز آن در ابعادی بسیار کوچکتر و به اندازه یک بیست و پنجم از نمونه‌های واقعی هستند.
در این موزه ماکت‌هایی از شهر‌های گوناگون وجود دارد. طراحی ماکت‌ها به گونه‌ای است که معماری تمدن‌های مختلف را نشان می‌دهد. از امکانات خوب این موزه می‌توان به هدفون‌هایی اشاره کرد که تمام مدل‌ها را با اطلاعات کامل به زبان‌های انگلیسی، روسی، ترکی و آلمانی توضیح می‌دهد. در بین ماکت‌های موزه مینی سیتی، ماکت معروف مسجد یولی به عنوان نماد آنتالیا به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود. یادتان نرود با ماکت بنای تاج محل و مهم‌ترین بنا‌های تاریخی دنیا عکس بگیرید.


ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۷ عصر

آدرس: ترکیه- آنتالیا- موزه مینی سیتی

موزه گردی در آنتالیا را فراموش نکنید

موزه و خانه آتاتورک
این خانه، موزه‌ی بسیار جالبی است که چیز‌های زیادی از زندگی در ترکیه قدیم را نشان می‌دهد. شاید این موزه نسبت به سایر موزه‌های آنتالیا کمی کوچک به نظر برسد؛ اما تعداد زیادی عکس و عروسک‌های شگفت انگیز را برای بازدیدکنندگان دارد. موزه‌ی آتاتورک همانطور که از اسمش پیداست خانه و اقامتگاه آتاتورک، بنیانگذار کشور ترکیه بوده است. شخصیت والای آتاتورک و خدماتی که به مردم کشورش کرد، باعث شد تا جایگاه ویژه‌ای در میان دولتمردان معروف جهان پیدا کند.
خانه و محل زندگی آتاتورک ساختمانی دو طبقه می‌باشد که در سال ۱۹۸۴ میلادی و زیر نظر سازمان گردشگری ترکیه، به یکی از موزه‌های آنتالیا تبدیل شد تا بازدید کنندگان با زندگی وی بیشتر آشنا شوند.


ساعت بازدید: موزه اتاتورک همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز می‌باشد

آدرس: ترکیه- آنتالیا- مرادپاشا- موزه آتاتورک

موزه گردی در آنتالیا را فراموش نکنیدموزه سونا اینان کرک؛ گنجینه فرهنگ و رسوم مردم ترکیه
موزه سونا اینان کرک، یک موزه‌ی عالی برای باستان شناسان حرفه‌ای و مورخانی است که در زمینه‌ی هنر تحقیق می‌کنند. تمام اهداف این موزه در راستای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ مردم ترکیه است. انواع پوشش ها، لباس‌های محلی و همچنین لوازم زندگی مردمان ترکیه قدیم، در این موزه به نمایش گذاشته شده است. بنای این موزه ساختمانی دو طبقه می‌باشد که در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ میلادی تحت بازسازی قرار گرفت. اگر قصد دارید با آئین و رسوم مردم ترکیه آشنا شوید، موزه سونا بهترین انتخاب در بین موزه‌های آنتالیا است.


ساعت بازدید: موزه سونا اینان کرک هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است

آدرس: ترکیه- آنتالیا- بارباروس- موزه سونا

موزه گردی در آنتالیا را فراموش نکنیدموزه اسباب بازی، سفر به تونل زمان
موزه اسباب بازی‌ها جذاب‌ترین مکان برای موزه گردان کوچک و بزرگ است. دست کودکانتان را بگیرید و به دنیای اسباب بازی‌ها ببرید. این موزه‌ی دوست داشتنی در سال ۲۰۱۱ میلادی افتتاح شد و تاکنون توانسته حدود ۳۰۰۰ اسباب بازی را از کشور‌های مختلف دنیا گردآوری کند. در این مکان می‌توانید در دنیای جذاب مجسمه‌ها و عروسک‌های مشهور غرق شوید و لحظاتی را با خاطرات خوش کودکی سپری کنید.
برخی از این عروسک‌ها متعلق به سال ۱۸۰۰ میلادی می‌باشند. فرقی نمی‌کند که در چه سنی باشید؛ محیط داخل موزه برای همه‌ی سنین بویژه کودکان بسیار جالب است و به نوعی بزرگسالان را با تونل زمان به دوران کودکی خود می‌برد.


زمان بازدید: موزه اسباب بازی همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۶ عصر باز است

آدرس: ترکیه- آنتالیا- مرادپاشا- موزه اسباب بازی

موزه گردی در آنتالیا را فراموش نکنیدموزه زیر آبی، غواصی در دریای مدیترانه
موزه زیر آبی، یکی از خاص‌ترین موزه‌های آنتالیا است که در فضای زیر آب، شکل گرفته است. با ورود به این مجموعه در دنیای زیر آب غواصی می‌کنید و در گوشه و کنار کف اقیانوس‌ها اشیاء ارزشمندی نظیر هواپیما‌های جنگنده، کشتی‌های جنگ جهانی دوم و مجسمه‌های شخصیت‌های معروف تاریخی را کشف خواهید کرد. آنچه موزه زیر آبی را در میان سایر موزه‌های آنتالیا خاص کرده، طبیعی بودن آن در زیر آب‌های دریای مدیترانه است. غواصی کردن در کنار تماشای آثار قدیمی، تجربه‌ای است که تنها در موزه زیر آبی آنتالیا بدست می‌آید.


ساعت بازدید: ساعت بازدید ازین مجموعه با توجه به غواصی در آب متغییر می‌باشد؛ بنابراین قبل از رفتن به موزه سعی کنید از ساعت بازدید آن مطلع شوید

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کونیالتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر