شاخص کیفیت هوای امروز تهران


شاخص کیفیت هوای امروز تهران

کیفیت هوای امروز تهران با شاخص 58 در وضعیت سالم قرار گرفت.

شاخص کیفیت هوای امروز تهران
به گزارش فانوس، این رقم میانگین شاخص کیفیت هوا در 12 ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه‌هاست.

بر اساس نتایج حاصل از پیش بینی وضعیت کیفیت هوا در ایستگاه مهرآباد، انتظار می‌رود به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها در سطح شهر، افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها (از جمله ذرات معلق) مشاهده شود. همچنین در طول روز جاری همراه با افزایش تابش نور خورشید و حضور آلاینده‌های لازم، شرایط برای تولید آلاینده ازن فراهم خواهد شد و به تدریج بر غلظت آلاینده مذکور افزوده شده، به گونه‌ای که طی برخی ساعات وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران از لحاظ این آلاینده در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به تدریج با تغییر شرایط جوی تا بعدازظهر، برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد بوده که در بهبود کیفیت هوای پایتخت مؤثر خواهد بود. این وضعیت جوی تا روز پنجشنبه کم و بیش تداوم داشته و برخی ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. از این رو انتظار می‌رود در طول روز پنجشنبه بر غلظت برخی آلاینده‌ها (به ویژه ذرات معلق) افزوده شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌‌های حساس قرار گیرد. همچنین تا روز آینده دما روند افزایشی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی