دانشنامه‌های موسسات آموزش عالی الکترونیکی می‌شود


طبق فرآیند جدید اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان، دانشنامه‌های دانش آموختگان دانشنامه‌ها و موسسات آموزش عالی الکترونیکی می‌شود.

دانشنامه‌های موسسات آموزش عالی الکترونیکی می‌شودبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام اداره کل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان، از این پس فرآیند تایید و امضای نهایی دانشنامه‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی الکترونیکی شده و استعلام اصالت دانشنامه‌ها نیز از طریق الکترونیکی قابل بررسی خواهد بود.
پیش از این دانشنامه‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی _ غیر انتفاعی و موسسات پژوهشی توسط رئیس موسسه و مدیر کل امور دانش آموختگان امضا می‌شده و در فرآیند جدید، کد کیو آر جایگزین امضای مدیرکل امور دانش آموختگان شده است.

در این روش مدارک دانش آموختگان توسط دانشگاه‌ها در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان بارگذاری شده و پس از بررسی نحوه ورود متقاضی به آموزش عالی و نمرات و سنوات تحصیلی، با اختصاص کد کیوآر، دانشنامه ارسالی تایید می‌شود.

در رویه جدید با اسکن کد کیوآر انتهای دانشنامه توسط گوشی همراه، مشخصات منحصر به‌فرد هر فارغ التحصیل در سامانه سجاد قابل رویت است و در استعلام سازمان‌ها و ادارات نیز این روش برای ارزیابی اصالت مدرک تحصیلی استفاده خواهد شد.

با اقدام جدید نیازی به حضور نمایندگان دانشگاه‌ها موسسات آموزش عالی غیر دولتی - غیر انتفاعی و موسسات پژوهشی در سازمان امور دانشجویان و دانشگاه‌های منتخب استان نیست و علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش مصرف کاغذ، امکان جعل مدارک نیز به میزان زیادی کاهش یافته است.

متن اطلاعیه اداره کل دانش آموختگان

باسمه تعالی

اطلاعیه در خصوص فرآیند الکترونیکی شدن دانشنامه‌های دانش آموختگان دانشنامه‌ها و موسسات آموزش عالی تحت پوشش اداره کل امور دانش آموختگان

اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان اعلام کرد، فرایند الکترونیکی شدن امضای دانشنامه‌های دانش آموختگان داخل کشور پس از طی ۱۰ جلسه توجیهی برای نمایندگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تحت پوشش اداره کل امور دانش آموختگان در قالب سامانه سجاد از فروردین ماه ۹۸ عملیاتی شده است.

در رویــه جدیـد با اسکـن QR Code مندرج در دانشنامه، مشخصات دانش آموختـه در سامانه یاد شده قابل رویت است و در خصـوص گواهینامـه نیـز با ارسال کد صحـت ۲۰ رقمـی ایـن امکـان فراهم شده است؛ لذا اشخاص حقیقـی و حقوقی با ورود بـه آدرس اینترنتی و یا اسکن دانشنامه براحتی می‌توانند صحت دانشنامه را استعلام و تاییدیه تحصیلی را به‌صورت آنلاین مشاهده و اخذ کنند.

از مزایای این طرح می‌توان به تسریع در صدور، مشاهده و استعلام صحت دانشنامه ها، سهولت آمارگیری، نظارت بر فرایند صدور گواهینامه‌ها و دانشنامه‌های صادره، جلوگیری از جعل دانشنامه و گواهینامه، کاهش چشمگیر مراجعه دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تحت پوشش اداره کل امور دانش آموختگان به سازمان، کاهش هزینه‌های جاری سازمان با توجه به حذف مکاتبات اداری و در نتیجه کاهش اوراق اداری اشاره کرد.

انتهای پیام/

الکترونیکی شدن امضا دانشنامه‌های تحصیلی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران