قبل از خرید پارتیشن اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟


قبل از خرید پارتیشن اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

در دنیای امروز که کسب و کارها با سرعت بالایی در حال تغییر هستند، بهره بردن از پارتیشن اداری، می‌تواند با تخصیصِ مناسبِ فضای اداری به بخش‌های مختلف کاری، شما را در  بهره‌مندی هرچه بهتر از فضای اداری‌تان یاری نماید. این سبک از دکوراسیون اداری، نه تنها منجر به افزایش صمیمیت میان کارمندان می‌شود، همچنین زمینه‌ساز ارائه‌ی ایده‎های خلاقانه نیز هست.

به گزارش ایسنا به نقل از سهلان، پارتیشن اداری می‌تواند شما را از نقل مکان کردن به اداره‌ای جدید آن هم صرفاً بخاطر داشتن فضای بیشتر، بی‌نیاز سازد. به جای اتلاف سرمایه‌تان برای نقل مکان کردن به ساختمانی جدید، استفاده از پارتیشن اداری، هم کم هزینه‌تر خواهد بود و هم می‌توانید محیط خلاقانه‌تری طراحی کنید.

با استفاده از پارتیشن‌، شما نه تنها قادر به افزایش بهره‌وری کارکنان‌تان هستید، بلکه می‌توانید از فضای محیط کاری‌تان به نحو بهینه‌تری استفاده کنید. امروزه انواع مختلفی از پارتیشن‌های اداری موجود است که برای اداره و محیط‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، از پارتیشن‌های اداری با استایل سنتی گرفته تا پارتیشن‌های مدرن، که بسته به کاربری محیط کاری‌تان می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. اما این موضوع می‌تواند امر انتخاب را برای هر خریداری به مسئله‌ای پیچیده تبدیل کند که می‌توان با در نظر گرفتن موارد زیر، امر انتخاب را به امری جذاب و ساده تبدیل کرد.

انواع پارتیشن اداری از نظر جنسِ ماده بکار رفته

پارتیشن‌ها از نظر جنس ماده بکار رفته در ساخت و تولیدشان، انواع مختلفی دارند. اما انواع بخصوصی از پارتیشن‌ها در کشور ما، بیشتر مورد توجه است که از جمله آنها می‌توان موارد زیر را نام برد:

پارتیشن MDF: در این نوع، تنها متریال بکار رفته MDF می‌باشد و حتی فریم و چارچوب پارتیشن‌ها نیز از جنس MDF است.

پارتیشن شیشه و MDF: در این حالت، از MDF تنها بعنوان چارچوب استفاده می‌شود و جنس خود پارتیشن از شیشه است.

پارتیشن MDF با استراکچر فولادی: در این حالت، از استراکچر فولادی برای ساخت اسکلت و چارچوب و از MDF بعنوان خود پارتیشن استفاده می‌شود.

پارتیشن شیشه‌ای با پروفایل آلومینیومی: در این حالت، آلومینیوم بعنوان چارچوب و شیشه بعنوان خود پارتیشن استفاده می‌شود.

با توجه به سبک و استایل کاری ادارات، می‌توان از جنس و متریال مناسب برای طراحی پارتیشن اداری استفاده کرد.

پارتیشن اداری، متناسب با حریم خصوصی کارمندان‌تان باشد

انتخاب یک پارتیشن اداری مناسب، کارمندان شما را قادر می‌سازد که بدون هیچ مزاحمتی بر روی کارشان متمرکز شده و وظایفشان را به خوبی انجام دهند و کیفیت کارشان را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند. حریم خصوصی ایجاد شده توسط پارتیشن‌ها، محیط‌های مجزایی را برای هر کارمند فراهم می‌سازد، به نحوی که هر کارمند بتواند روی وظایف محوله‌اش تمرکز کند. داشتن حریم خصوصی، این امکان را به کارکنان‌تان می‌دهد که محیط کاری‌شان را با سلیقه خودشان طراحی کنند و این امر نه تنها موجب خوشحالی کارمندان‌تان است، بلکه باعث می‌شود از بودن در آن محیط کاری احساس رضایت خاطر نیز داشته باشند. این به نوبه‌ی خود احساس مهم بودن به کارمندان‌تان می‌دهد که برای هر مؤسسه، فاکتوری مهم محسوب می‌شود.

عایق‌بندی صدا، امری کلیدی در انتخاب پارتیشن اداری

اداره محیطی است که کارکنان زمان قابل توجهی از کل شبانه روزشان را در آن سپری می‌کنند، بنابراین محیط کاری بایستی آرام و دلپذیر باشد. به همین علت، پارتیشن اداری‌تان را می‌بایست به نحوی انتخاب کنید که سروصدای مزاحم را به حداقل برساند به نحوی که مطمئن شوید کارکنان‌تان روی کارشان تمرکز کافی را دارند.

قبل از خرید پارتیشن اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

ارتفاع پارتیشن‌ها را در نظر بگیرید

ارتفاع پارتیشن اداری، یکی از مهمترین مواردی است که می‌بایستی در نظر گرفته شود. از انواع پارتیشن و مبلمان اداری محبوب برای ادارات، پارتیشن کم ارتفاع است، که اغلب برای اداره‌هایی که تمایل به فضای باز کاری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر کار شما ایجاب می‌کند که یک محیط کاملاً مجزا داشته باشید، توصیه می‌شود که از پارتیشن تمام ارتفاع استفاده کنید که از کف اتاق تا سقف را در بر می‌گیرد.

میزان انعطاف‌پذیری پارتیشن اداری را از قبل مشخص کنید

بیشتر ادارات تمایل دارند که از پارتیشن‌های ثابت و غیرمتحرک استفاده نمایند. اما بعضی از مدیران و صاحبان شرکت‌ها تمایل دارند، از پارتیشن‌هایی که قابلیت جابجایی و یا بازطراحی دارند، استفاده کنند. بویژه زمانی که احتمال می‌رود محیط کار توسعه یابد و نیاز باشد که محیط کار از نو طراحی بشود. همچنین پارتیشن اداری قابل تفکیک، شما را قادر می‌سازد، هر زمانی که مورد دلخواه شما بود، محیط کار را از نو طراحی کنید. برای اداراتی که نیروی کارشان دائماً در حال تغییر است، استفاده از پارتیشن‌های قابل تفکیک و جابجاپذیر، گزینه مناسبی خواهد بود.

فضاهای اضافی محیط کارتان را قابل استفاده نمائید

در صورتی که بعد از نصب پارتیشن اداری‌تان، فضایی بدون استفاده باقی ماند، می‎‌توانید آن را به کابین‌هایی تبدیل کنید که محل ناهارخوری، محل ملاقات افراد و کارکنان و… باشد. همچنین از این کابین‌ها می‌توانید به عنوان محل نگهداری اسباب و وسایل اداره بهره ببرید.

انتخاب رنگ برای پارتیشن و گزینه‌های پیش ِ رو

شاید صحبت کردن درباره «بهترین رنگ» برای پارتیشن اداری، معقول نباشد. تنها می‌توان این نکته را متذکر شد که رنگ‌بندی پارتیشن‌ها باید متناسب با مبلمان اداری و سایر رنگ‌بندی‌های محیط کاریتان باشد و عامل مهم و مؤثر در انتخاب رنگ پارتیشن‌هایتان مستقیماً تأثیر گرفته از رنگ‌بندی ِ دکوراسیون اداری و استایل کلی محیط کاری است.

انتهای رپرتاژ خبری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا