تلگرام

نقش و جایگاه استارتاپ ها در صنعت بیمه


گسترش ضریب نفوذ اینترنت و گوشی‌های هوشمند در زندگی روزمره عموم افراد به خصوص در کلان‌شهرها باعث شده تا عرضه کالاها و خدمات در قالب کسب و کارهای الکترونیکی و استارتاپ‌های متنوع و متعدد با اقبال عمومی مواجه شود و با وجود مشکلاتی از قبیل مشغله‌های روزمره، کمبود وقت و ترافیک، مردم بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های خود را از این طریق مرتفع نمایند.

تبليغ

به گزارش ایسنا به نقل از ایزی بیمه، در میان کسب و کارها و خدمات، حوزه بیمه و بیمه‌گری به عنوان یکی از سه ضلع مثلث بورس، بانک، بیمه از جمله حوزه‌های پرمخاطب، پرکاربرد و جذاب چه برای عرضه‌کنندگان خدمات بیمه و چه برای مشتریان این خدمت می‌باشد. با توجه به گستره و تنوع خدمات بیمه‌ای این نیاز روز به روز ملموس‌تر می‌شود و افراد بیشتری در جستجوی یافتن راهکار مناسب جهت پوشش نیازهای بیمه‌ای خود هستند.

در طی سال‌های اخیر استارتاپ‌های فروش آنلاین بیمه از نظر تعداد، رشد چشم‌گیری داشته‌اند و هر روزه شاهد نمایش نام‌های جدیدی روی بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر و فضای تبلیغات دیجیتال هستیم که یکی از همین استارتاپ‌ها را معرفی می‌کنند. دریافت خدمات سریع و با کیفیت در این فضا در وهله اول موجب افزایش رضایتمندی مشتریان بیمه و در ادامه موجب توسعه بازار و افزایش درآمدزایی این کسب و کارهای الکترونیکی شده که یک رابطه برد – برد برای طرفین در پی خواهد داشت.

جدای از این موضوع، مدیریت مؤثر ارتباط با مشتریان و ارتقا سطح رضایتمندی آنها در کنار کنترل مطلوب عملکرد شبکه فروش مستلزم افزایش سرعت، دقت و کیفیت فرایندهای کاری است که این مهم نیز تا حد زیادی وابسته به مکانیزاسیون فرآیندها و استفاده از ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات است.

ناگفته نماند که برخی از نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه با راه‌اندازی وب سایت و معرفی محصولات و خدمات خود، قدم در این مسیر گذاشته‌اند و این امیدوار کننده است اما قطعاً وجود یک وب سایت پاسخگوی همه نیازها نیست.

حال سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که راهکار شبکه فروش و نمایندگان و کارگزاران بیمه برای مهاجرت از ساختار سنتی به ساختار مدرن و مکانیزه و تبدیل این تهدید به فرصت چیست؟!

یکی از استارتاپ‌های حوزه insurtech که در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ نیز حضور پیدا کرده و محصول بیمه‌ای خود را عرضه نموده ایزی بیمه است.

حامد بهروز، مدیر پروژه ایزی بیمه، این محصول را چنین معرفی می‌کند: ایزی بیمه یک سامانه یکپارچه تحت وب است که ضمن ایجاد بستر ارائه خدمات بیمه الکترونیکی به دفاتر نمایندگی بیمه، مکانیزاسیون فعالیت‌های داخلی و شبکه فروش آنها را در یک فضای ساده و کاربرپسند فراهم می‌کند. این سیستم مبتنی بر تکنولوژی رایانش ابری بوده و بدون اینکه دفاتر بیمه را با دردسرهای ناشی از نگهداری و توسعه مواجه نماید، امکانات مورد نیاز آنها را در یک فضای امن و مطمئن و بدون محدودیت زمانی و مکانی به آنها ارائه می‌کند.

ایزی بیمه تا این مرحله کاملاً با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بر اساس تلاش ۱۸ ماهه یک تیم ۹ نفره مرکب از متخصصین حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات و خبرگان صنعت بیمه توسعه یافته و از ابتدای سال ۱۳۹۸ عملیاتی شده و در دسترس نمایندگان و کارگزاران بیمه قرار گرفته است.

مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

ارائه بستر مناسب، امن و سریع به منظور مدیریت عملکرد و مکانیزه نمودن فعالیت‌های بیمه‌ای نمایندگی / کارگزاری اعم از فعالیت‌های بیمه‌گری، مالی و بازاریابی

ارائه میز کار هوشمند جهت مدیریت عملکرد کاربران نمایندگی / کارگزاری در بستر اینترنت

تعریف ساختار سازمانی و شبکه فروش و ایجاد بستر یکپارچه جهت نظارت بر کلیه کاربران

ارائه بستر خدمات یکپارچه بیمه‌ای آنلاین به مشتریان نمایندگی / کارگزاری

مکانیزه نمودن ثبت درخواست و صدور بیمه نامه شبکه فروش و ثبت کلیه مستندات و تاریخچه در خواست‌ها

ایجاد بستر تعامل و ارتباط با مشتریان به صورت آنلاین و در لحظه و ثبت برخط درخواست‌ها و سفارشات

تجهیز نمایندگان و کارگزاران بیمه به بیمه الکترونیک و امکان ارائه خدمات آنلاین

نظارت سیستمی و ارزیابی عملکرد شبکه فروش و بازاریابان

ارائه گزارشات مدیریتی جهت ارزیابی و نظارت

انتهای رپرتاژ خبری



تبليغ

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
تبليغ