عایدی نمایش فیلم‌های خارجی برای سینمای ایران چقدر بود؟


عایدی نمایش فیلم‌های خارجی برای سینمای ایران چقدر بود؟

وضعیت فروش فیلم‌های خارجی اکران شده در سینماهای کشور از سال 64 تا 97 اعلام شده است، نکته جالب توجه، تعداد بیشتر این آثار نسبت به فیلم‌های ایرانی در برخی از مقاطع است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از سال ۶۴ تا ۹۷، تعداد زیادی فیلم‌های خارجی در سینماهای ایران نمایش داده شده و حتی در سال ۶۴، تعداد فیلم‌های خارجی نسبت به فیلم‌های ایرانی بیشتر بوده است. در آن سال، ۷۴ درصد فیلم خارجی و ۲۵ درصد به فیلم‌های ایرانی اختصاص داشته اما در دهه ۹۰ تعداد نمایش فیلم‌های خارجی در ایران بسیار کم و حتی در سال‌هایی به صفر هم رسیده است. در سال ۹۷ با آغازی مجدد، سه فیلم خارجی بر پرده نمایش اکران قرار گرفته‌اند.

طی این دوره زمانی جمعا ۷۵۴ فیلم خارجی در سینماهای کشور اکران شده است که مسئولیت اکران آنها بنیاد سینمایی فارابی بوده است.

عایدی نمایش فیلم‌های خارجی برای سینمای ایران چقدر بود؟

در سال ۶۴ میزان فروش فیلم های خارجی دو میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۷۱ هزار و ۹۸۶ ریال با ۳۸ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۱۴۳ نفر بیننده و در سال ۹۷ میزان فروش دو میلیارد و ۲۵۳ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال با۲۲ هزار و ۴۸۹ نفر بیننده بوده است. این درحالیست که متوسط قیمت فروش بلیت فیلم خارجی در سال ۶۴ معادل ۷۰ ریال و در سال ۹۷ معادل ۱۲۲۰ ریال بوده است.

پرفروش‌ترین فیلم‌های خارجی اکران شده در سال ۶۴، فیلم «فرار به مکزیک» محصول کشور سوئد بود که به فروش یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۲۲۴ ریال رسید و در سال ۹۷ فیلم «وینچستر» محصول آمریکا- استرالیا که با فروشی معادل دو میلیارد و ۲۳ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال بیشترین میزان فروش را در بین سایر فیلم‌های خارجی به خود اختصاص داد.

گزارش کامل وضعیت فروش فیلم های خارجی را بخوانید.

۵۷۲۴۳

کد خبر 1269338

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته