شاسی بلند استون مارتین DBX به مرحله پیش‌تولید وارد شد


شاسی بلند استون مارتین DBX به مرحله پیش‌تولید وارد شد

استون مارتین DBX هم‌اکنون در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و تا نیمه‌ی اول سال 2020 به تولید انبوه می‌رسد.

استون مارتین خیلی دیر به‌جمع سازندگان خودرو شاسی‌بلند می‌پیوندد؛ اما همان‌طورکه لامبورگینی توانست با تولید اوروس به موفقیت درخورتوجهی برسد، به‌احتمال زیاد استون مارتین DBX نیز آینده‌ی روشنی پیش رو خواهد داشت. تولید خودرو جدید DBX بسیار مهم است، نه‌فقط به‌دلیل اینکه اولین مدل شاسی‌بلند استون مارتین به‌شمار می‌رود؛ بلکه بدین‌دلیل که اولین مدل تولیدی خودروساز بریتانیایی در کارخانه‌ی جدید سینت‌اتن ولز خواهد بود. این کارخانه به‌طوراختصاصی روی تولید استون مارتین DBX تمرکز می‌کند و تولید کامل آن از نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

شاسی بلند استون مارتین DBX به مرحله پیش‌تولید وارد شد

در‌همین‌حال، استون مارتین خوشحال است شروع پیش‌تولید شاسی‌بلند جدید خود را در مکانی به وسعت ۳۶ هکتار اعلام کند؛ مکانی که پیش‌تر به وزارت دفاع تعلق داشت و اینک به کارخانه‌ی تولید استون مارتین DBX و مدل‌های آینده ازجمله مدل الکتریکی Rapid E تبدیل می‌شود. خودرو الکتریکی لوکس لاگوندا نیز در همین کارخانه مونتاژ خواهد شد و تا سال ۲۰۲۱ به مرحله‌ی تولید خواهد رسید. تاکنون ۲۰۰ شغل جدید در کارخانه‌ی سینت‌اتن ایجاد شده است؛ اما انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک، ۵۵۰ نفر دیگر در این کارخانه و سه‌هزار نفر دیگر نیز در سراسر زنجیره‌ی تأمین و کسب‌وکارهای محلی مشغول‌ به‌ کار شوند.

شاسی بلند استون مارتین DBX به مرحله پیش‌تولید وارد شد

در ابتدا استون مارتین DBX به‌احتمال زیاد تنها با پیشرانهی چهارلیتری خورجینی هشت سیلندر AMG مجهز به توربوشارژر دوقلو دردسترس خواهد بود؛ ولی انتظار می‌رود پیشرانه‌ی V12 استون مارتین نیز پس‌ از‌ آن راهی زیر کاپوت شاسی‌بلند DBX شود. در ادامه، مدل هیبریدی این خودرو احتمالا با سخت‌افزار مرسدس بنز ارائه خواهد شد.

شاسی بلند استون مارتین DBX به مرحله پیش‌تولید وارد شد

بسیاری از تصاویر غیررسمی که نمونه‌هایی از استون مارتین DBX را نشان می‌دهد، مشخص می‌کند در داخل کابین چند قطعه از مرسدس بنز قرض گرفته شده و معماری الکتریکی آن نیز از ستاره‌ی سه‌پر آلمانی به‌ارث برده شده است. برخلاف مدل مفهومی سال ۲۰۱۵، مدل آماده‌ی تولید DBX با طراحی معمولی درهای عقب همراه خواهد بود تا محبوبیت خود را در میان خانواده‌هایی افزایش دهد که به‌دنبال شاسی‌بلندهای مدرن و لوکس هستند.

شاسی بلند استون مارتین DBX به مرحله پیش‌تولید وارد شد

استون مارتین وعده داده شاسی‌بلند DBX تا پایان سال جاری آماده تولید انبوه خواهد شد. چنین وعده‌ای به‌‌احتمال زیاد به این معنی است که ما آن را شهریور در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹ نمی‌بینیم؛ بنابراین، شاید پاییز امسال در نمایشگاه لس‌آنجلس حضور یابد. همچنین استون مارتین امیدوار است شاسی‌بلند جدید خود را در رویدادی اختصاصی به‌نمایش بگذارد تا از نمایش هم‌زمان آن با برندهای رقیب اجتناب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها