بیان و اجرای گزینشی پرونده‌ها موجب نگرانی در بین مردم می‌شود


بیان و اجرای گزینشی پرونده‌ها موجب نگرانی در بین مردم می‌شود

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین با تأکید بر اینکه برای آن که مردم اجرای عدالت را در جامعه احساس کنند باید اول از یقه‌سفیدها و عنوان‌دارهای متخلف در هر مسند و جایگاهی که هستند بازخواست و پرونده آن‌ها بررسی شود، گفت: گزینشی بیان و اجرا کردن چنین پرونده‌هایی موجب نگرانی در بین مردم می‌شود لذا باید به‌گونه‌ای عمل کرد که کسی جرات دست‌درازی به حقوق مردم...

به گزارش ایسنا، اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین در سال جاری پیش از ظهر امروز ۲۲ خردادماه با حضور مسئولان قضائی و مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در این نشست بر ضرورت قوت و سرعت در اجرای احکام تأکید و اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۷۰ پرونده تغییر کاربری وارد دستگاه قضائی شده که نیاز به‌سرعت بخشی برای صدور احکام آن ضروری است.

وی تأکید کرد: برای آنکه مردم اجرای عدالت را در جامعه احساس کنند باید اول از یقه‌سفیدها و عنوان‌دارهای متخلف در هر مسند و جایگاهی که هستند بازخواست و پرونده آن‌ها بررسی شود تا بدین‌واسطه شاهد اجرای عدالت در جامعه باشیم.

قدرتی اضافه کرد: گزینشی بیان و اجرا کردن پرونده‌ها موجب نگرانی در بین مردم می‌شود لذا باید به‌گونه‌ای عمل کرد که کسی جرأت دست‌درازی به حقوق مردم و بیت‌المال را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تعرض‌های انجام‌شده در اراضی زراعی و تغییرات کاربردی باید تخریب و قلع‌وقمع شود، گفت: این جدیت و پیگیری مسئولان امر موجب می‌شود تا زمینه تخلفات به حداقل ممکن برسد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بر ضرورت بررسی جوانب مختلف سرقت‌های انجام شد تأکید و عنوان کرد: بررسی این جوانب می‌تواند فضای این نوع جرایم را برای همه روشن و راهکارهای ارائه‌شده را به سمت راهبردی بودن هدایت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیشگیری یک اصل اساسی و وظیفه آحاد مردم، مسئولان و مدیران است، اظهار کرد: از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است باید راه‌های رسیدن به این اصل را مورد توجه قرار داد.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین افزود: با وجود پیشرفت‌های بسیار در تمام دنیای امروز بزرگ‌ترین جنایت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را در دنیای غرب می‌بینیم.

قدرتی بیان کرد: در فرهنگ دین و قرآن می‌بینیم که انسان‌ها به بهترین و بالاترین نمونه‌های اخلاقی و انسانی هدایت‌شده‌اند و بیشتر نگاه‌های پیشگیرانه با هزینه‌های مادی انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر بشر به تربیت دینی توجه کند و در مکتب اهل‌بیت آموزه‌های لازم را ببیند بی‌شک این تربیت از منظر فردی به جامعه گسترش پیدا می‌کند و همین امر از بسیاری از جرایم و آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اهمیت جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: با توجه به این دو موضوع مهم دینی می‌توان جامعه‌ای ایمن را فراهم کرد چرا که تزکیه در تربیت دینی راه نجات جامعه عنوان شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: وجود ۲۰ هزار پرونده در سال ۹۷ آمار زیادی است لذا اگر موضوع تربیت را جدی بگیریم بسیاری از جرایم به‌مانند دزدی و مفاسد حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه ما باید در حوزه کاری خود تلاش کنیم تا امر پیشگیری در وجوه مختلف مورد توجه باشد که در این میان جایگاه آموزش‌وپرورش در عرصه تربیت بسیار مهم است.

قدرتی با بیان اینکه پررنگ کردن روش و سیره اهل‌بیت و پذیرش هدایت قرآن برای خود جامعه خواهد بود، گفت: کسانی که حریم‌های اخلاقی و امنیتی و نظم جامعه را مورد خدشه قرار می‌دهند با برخورد جدی دستگاه قضائی مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در قزوین عنوان کرد: جانمایی فضاهای آموزشی در مناطقی که نیاز مبرم در آن وجود دارد باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و از سوی دیگر بازخورد برنامه‌های اجرا شده در مدارس باید بررسی شود تا نتایج این تصمیمات قبل و بعد از اجرای طرح در بین دانش‌آموزان دیده شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی