طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه شاخص قزوین برگزار می‌شود


طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه شاخص قزوین برگزار می‌شود

گروه معارف- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: طرح تابستانی «نشاط معنوی» طبق روال هر ساله در بیش از 20 امامزاده و بقعه متبرکه در قزوین برگزار می‌شود.

طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه شاخص قزوین برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمصطفی مجیدی امروز 22 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: رسانه قزوین که به‌منظور اطلاع‌رسانی از آغاز طرح نشاط معنوی برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان از وظایفی است که در سالیان گذشته توسط ادارات کل اوقاف با عنوان طرح «نشاط معنوی» صورت گرفته است و در این طرح تلاش شده تا زمینه حضور کودکان و نوجوانان در امامزادگان و بقاع متبرکه فراهم شود.
وی گفت: با آغاز فصل تابستان یکی از دل‌نگرانی‌های مردم برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است و چه محیطی برای گذراندن اوقات فراغت می‌تواند تأثیرگذار، مطمئن و هدفمندتر از امامزادگان باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح نشاط معنوی باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود و تربیت قاریان برجسته، جذب علاقه‌مندان به دوره‌های آموزشی قرآن و مفاهیم قرآنی، اذان و اقامه و تکمیل هسته فرهنگی در امامزادگان با حضور جوانان فرهیخته از نتایج برگزاری این دوره در سال‌های گذشته بوده است.
حجت‌الاسلام مجیدی افزود: در سالیان گذشته با برگزاری جلسات اخلاق در کنار جلسات مهارتی، برگزاری اردوهای مشترک به امامزادگان و تشکیل هسته‌های فرهنگی توانستیم جوانان مستعد در این عرصه را شناسایی و از ظرفیت خوب این افراد در امامزادگان و بقاع متبرکه بهره‌گیری داشته باشیم.
وی عنوان کرد: تابستان امسال 20 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص در استان قزوین و شهرستان‌های آبیک، بوئین زهرا، تاکستان و البرز با اجرای طرح «نشاط بهاری» میزبان کودکان و نوجوانان خواهند بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: برگزاری خیمه‌های معرفتی، ارائه مشاوره‌های لازم، حضور مبلغین برجسته کشوری، برگزاری اردوهای مشارکتی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در دل این طرح در قزوین برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجیدی خاطرنشان کرد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در خصوص جبهه‌های جنگ نرم و استفاده از ظرفیت‌های جوانان برجسته و انقلابی سخن گفته و توصیه‌هایی داشته‌اند اجرای طرح‌های این چنینی می‌تواند نگاهی دوباره به این مسئله باشد و زمینه را برای حضور، جذب و حمایت از این جوانان فراهم نماید.
وی در پایان بیان کرد: از خانواده‌های استان قزوین نیز متشکریم که با حمایت‌های همیشگی خود ما را در اجرای این طرح در سالیان گذشته همراهی کردند و امیدواریم امسال نیز بتوانیم امانت‌دار خوبی برای برگزاری تابستانی اثرگذار و ماندگار برای کودکان و نوجوانان این شهر باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403