20 کیلومتر از پروژه بزرگراه «تبریز - اهر» امسال به بهره‌برداری می‌رسد


20 کیلومتر از پروژه بزرگراه «تبریز - اهر» امسال به بهره‌برداری می‌رسد

‌وزیر راه و شهرسازی گفت: 20 کیلومتر از پروژه بزرگراه «تبریز - اهر» امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

‌به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاده کنونی «تبریز - اهر» از مسیرهای پرتردد و حادثه خیز است که طول آن ۹۲ کیلومتر بوده و ۶۲ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است؛ البته بخشی از آن به صورت شتاب‌زده زیر بار ترافیک رفته که باید از انجام چنین کارهایی اجتناب شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در نظر داریم ۲۰ کیلومتر از این پروژه امسال و ۱۰ کیلومتر مابقی نیز سال بعد اجرا شود که در بازدید امروز تدابیری برای تسریع در اجرای پروژه اتخاذ شد.

وی در پاسخ به این سوال که پروژه بزرگراه تبریز - اهر مشکلات مالی دارد؟ اظهار کرد: مشکلات مالی در طول تاریخ همواره بوده و هست، ما بر اساس آنچه که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، تعهد کرده و کار می‌کنیم و خارج از چارچوب و قوانین نمی‌توان برای این پروژه هزینه کرد.

اسلامی بیان کرد: وزارت راه در آذربایجان شرقی پروژه‌هایی در زمینه‌های بازآفرینی شهری، تولید و عرضه مسکن، شهرهای جدید، فرودگاه، اتوبان، احداث خط آهن و احداث بزرگراه‌ها و راه‌های روستایی اجرا می‌کند و در سفر امروز به این استان روی بازدید از پروژه‌ها متمرکز شده‌ایم.

وی با اشاره به بازدید از بافت فرسوده تبریز، افزود: ۹ شهر و در مجموع ۵۰ محله در استان ظرفیت برای بازسازی و بهسازی دارند که با توجه به تفویض اختیارات بازآفرینی شهری به استانداران و تصویب بودجه لازم، پروژه‌های بازآفرینی شهری در حال اجراست.

اسلامی اضافه کرد: بر اساس تاکید رئیس جمهور حدود هفت هزار مسکن جدید باید در بافت‌های فرسوده احداث شود و به‌ویژه در بخش حاشیه‌نشینی باید این سکونتگاه‌های غیررسمی را تعیین تکلیف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت سایر پروژه‌های آذربایجان شرقی، گفت: یک قطعه از پروژه آزادراه «تبریز - بازرگان» در حال اجراست و قرارداد قطعات دوم و سوم نیز منعقد خواهد شد، همچنین پروژه‌ه آزادراه «مراغه - هشترود» نیز در حال اجرا بوده که در سال‌جاری فعال‌تر می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه‌مان برای تکمیل پروژه‌های حادثه‌خیز همچون تبریز - اهر بوده و در اولویت قرار داده‌ایم، امیدواریم با توجه به منابع مالی بیشترین راندمان و تأثیرگذاری را داشته باشیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا