هنوز ماجرای اربعین را جدی نگرفتیم


هنوز ماجرای اربعین را جدی نگرفتیم

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان به تبیین جایگاه هیئت رزمندگان اسلام در پیاده روی اربعین پرداخت.

هنوز ماجرای اربعین را جدی نگرفتیمبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام به اهمیت پیاده روی اربعین اشاره و اظهار کرد: دشمنان ما تلاش می‌کنند تا جایی که می‌توانند درباره اربعین صحبت نکنند که اربعین عظمتش بیش از این افزایش پیدا نکند. اربعین یک روحیه جمعی و خودجوش است که کسی نمی‌تواند با آن مقابله کند. در این اتفاق منیت‌ها فرومیرزد؛ نقش‌های فرعی فرو میریزد و نقش‌های جمعی جایگزین می‌شود.

وی افزود: ما که نسبت به قدرت اسلام و محبت اهل بیت (ع) حساسیم و معتدقیم باید دیوانه اهل بیت (ع) باشیم باید اربعین را بیش از پیش قدر بدانیم. هیچ جایی مانند اربعین نمی‌تواند عشق به اهل بیت(ع) و امام حسین (ع) را نشان دهد. هیئت رزمندگان باید متوجه این نکات باشد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان اظهار داشت: ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و مثلا عکس شهدایی که راه کربلا را باز کردند را در موکب‌های اربعین به نمایش دربیاوریم. رزمنده نگاهش به اربعین به عنوان رزم شبانه است. از سال گذشته حرکت‌های شبانه آغاز شده است و باید برای شب‌های اربعین برنامه ریزی شود. ما قصه اربعین را ساده گرفتیم.

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان کرد: حضور یک هیئت در اربعین ضرورت دارد. باید هیئت محبت خود را با حضور پر شور در اربعین نشان دهد. نمی‌شود برای اهل بیت (ع) کم گذاشت. هیئت رزمندگان نتیجه رزمندگی جنگ را باید در عراق به نمایش بگذارد. این حرکت یک رزمایش برای هیئت رزمندگان در آینده باشد. اصلا می‌شود دسته عزاداری هیئت رزمندگان با لباس نظامی باشد که این آمادگی و نصرت امام زمان(عج) را به نمایش بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان اضافه کرد: اربعین یک اردو است. یادمان باشد که از اربعین باید از فرصت با هم بودن و بازسازی هیئت‌ها استفاده کنیم.برای بعضی از مراسم‌های کلیدی هیئت نه سخنران مطرح و نه مداح مطرح دعوت کنید. نباید جمعیت یک هیئت به اسم مداح یا سخنران باشد. علاوه بر این باید حواسمان باشد که اربعین یک حرکت جمعی است. نمی‌توان تنهایی و انفرادی کار در اربعین را جلو برد و فقط در خلوت خودان باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی