تخریب قبرستان بقیع ناشی از تفکر جاهلانه وهابیت است


تخریب قبرستان بقیع ناشی از تفکر جاهلانه وهابیت است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: تخریب قبرستان بقیع یکی از جنایت ها و خیانت های وهابیت در طول تاریخ است که با تفکری جاهلانه و غیر انسانی چنین خیانت بزرگی را مرتکب شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا غیاثی کرمانی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع اظهار داشت: تخریب قبرستان بقیع یکی از جنایت ها و خیانت های وهابیت در طول تاریخ است که در حقیقت استمرار و ادامه جنایت های بنی امیه و ظالمان نسبت به خاندان پیامبر(ص) بوده است.

وی گفت: تفکر وهابیت مبتنی بر افکار ابن تیمیه است که با تفکری جاهلانه و غیر انسانی چنین خیانت بزرگی را مرتکب شدند.

کارشناس مسائل مذهبی خاطر نشان کرد: وهابی ها بر اساس تفکر خود ساخت گنبد بر روی قبور را ممنوع و حرام می دانند و هر گونه گنبد و بارگاهی موجود بر روی قبر بزرگان را تخریب می کنند .

غیاثی کرمانی عنوان داشت : وهابیون در سال های اخیر چندین بار اقدام به تخریب و بمب گذاری حرم اهل بیت(ع) کرده اند و تفکرشان این است که ایجاد گنبد و بارگاه حرام و ممنوع است .

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: وهابیون حتی قصد تخریب گنبد مسجد الرسول مسجد پیامبر را داشتند که با مخالف شدید بزرگان اسلام مواجه شدند .

وی اضافه کرد: طبق روایات تفکر جاهلانه وهابیون برگرفته از ابن تیمیه است و آن ها غافلند که در قرآن کریم آمده است وقتی مردم به قبور اصحاف کهف در غار دست یافتند گفتند ما بر فراز قبرها بنایی را می سازیم و قرآن کریم این موضوع را نهی و نفی نکرده است.

غیاثی کرمانی افزود: قرآن کریم بدون نقد از کنار ایجاد این بنا بر فراز قبور اصحاب کهف عبور کرده است و این نشان از این دارد که این امر مورد پذیرش قرآن است.

کارشناس مسائل مذهبی تشریح کرد : تخریب قبرستان بقیع به خاطر این که تحت سیطره آن ها بود انجام شد و عکس هایی که از قبرستان بقیع قبل از تخریب وجود دارد نشان از وجود قبور متنوع است و کار وهابیون خلاف شرع و اسلام و برخلاف رای اکثریت مسلمانان است.

وی با اشاره به این که مسلمانان هیچ گونه منعی برای ایجاد گنبد و بارگاه بر روی قبور نمی بینند، یادآور شد: خودشان نیز به زیارت اهل بیت(ع) می روند اما عده ای وهابی در منطقه به نام اسلام وحشی گری می کنند و این تفکری باطل است.

غیاثی کرمانی در پایان گفت: وهابیت هیچ توضیح عقلی برای افکار جاهلانه خود ندارد و ما این هتک حرمت و تخریب را محکوم می کنیم و ان شاالله با ریشه کن شدن وهابیت این غده سرطانی در وجود پیکره اسلام و مسلمین باردیگر رهایی سرزمین حجاز را از چنگال آل سعود بدتر از یهود و صهیونیست ها شاهد باشیم .

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش