فرزام:شادی هنوز تمریناتش را شروع نکرده است/ او را تحت فشار نمی گذاریم


فرزام:شادی هنوز تمریناتش را شروع نکرده است/ او را تحت فشار نمی گذاریم

سرمربی تیم ملی رویینگ گفت: فکر می کنم محسن شادی هنوز تمریناتش را شروع نکرده باشد و می‌خواهیم با فراق بال تصمیم درست را بگیرد البته به این معنی نیست که حق کسی را هم پایمال کنیم.

افشین فرزام در گفتگو با ایسنا درباره ی اینکه محسن شادی در تست انتخابی تیم ملی قایقرانی رویینگ شرکت می‌کند یا خیر، بیان کرد: ما قرار است تست دوم را برگزار کنیم و برای این است که تمرینات خود را از لحاظ فنی بررسی کنیم و فکر نمی‌کنم محسن شادی در این تست شرکت کند.

فرزام در پاسخ به این پرسش که مگر قرار نبود شادی در شهر خودش تمرین کند اما در تست‌های انتخابی شرکت داشته باشد، گفت: فکر می‌کنم هنوز تمریناتش را شروع نکرده باشد. ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و ملی‌پوشان هم خوب هستند و رقابت تنگاتنگی وجود دارد. شرایط ویژه‌ای برای شادی گذاشتیم تا از آن استفاده کند و اگر می‌تواند آماده شود دیگر بستگی به تصمیم فدراسیون و محسن شادی دارد که از چه زمانی می‌خواهد کار را شروع کند.

او در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند بهتر باشد شادی هر چه زودتر تکلیف خود را مشخص کند، تصریح کرد: شادی ورزشکار خوب ما است و نمی‌خواهیم او را به هیچ عنوان تحت فشار قرار دهیم و در نظر داریم تصمیم نهایی را خودش بگیرد و ما هم هر کاری از دستمان برآید انجام می‌دهیم. او خیلی برای فدراسیون و ورزش ایران افتخار آفرینی کرده و فکر می‌کنم این شایستگی را دارد تا آنجا که می‌شود شرایط را برایش فراهم کنیم. البته نه اینکه بخواهیم حق کسی را پایمال کنیم و قطعاً وقتی اعزام باشد و محسن تمریناتش را انجام داده باشد، تست‌هایی را خواهیم گرفت. اما می‌خواهیم با فراق بال تصمیم درست را بگیرد و اگر می‌خواهد به ورزش قهرمانی برگردد، آرزوی بهترین نتایج را برایش دارم.

سرمربی تیم ملی رویینگ در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با این شرایط شاید قطعاً در قهرمانی جهان شرکت نخواهد کرد، گفت: نه. فکر نمی‌کنم.

* اعزام قایق دونفره سنگین وزن پسران به قهرمانی جهان

او در مورد وضعیت تیم رویینگ برای حضور در قهرمانی جهان و اینکه مشخص شده کدام قایق به این مسابقات می‌رود، تاکید کرد: برای قهرمانی جهان طبق نظر آقای سهرابیان قرار است ترکیب‌هایی را بفرستیم که کیفیت خوبی در مسابقات داشته باشند. از آنجا که به نظرم در دونفره سنگین وزن می‌توانستیم شرایط خوبی ایجاد کنیم از اول هفته شروع به گرفتن تست کردیم و نتایج خوبی هم به دست آمد و پیش بینی می‌کنیم در مسابقات بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. اما اینکه ترکیب به چه صورت است آنقدر رقابت زیاد است که ترکیب هرلحظه می‌تواند تغییر کند. در بخش پسران یک قایق دونفره که نتایج قابل قبولی می‌گیرد را به فدراسیون پیشنهاد می‌دهیم.

*برای جبران زمان از دست رفته مجبور شدیم فشار بیشتری به ملی پوشان بیاوریم

فرزام در مورد تاثیر زمان تمرینی که ملی پوشان سال گذشته از دست دادند نیز گفت: خیلی تاثیر گذار بوده است و مجبور شدیم فشرده‌تر و با فشار بیشتر روی ملی پوشان تمرینات را انجام دهیم که ریسک کار را بالا برد اما مجبور شدیم این کار را انجام دهیم. قطعاً اگر آن اردوها برگزار می‌شد دستم بازتر بود و پایه ملی پوشان را بهتر می‌توانستم آماده کنم اما الان همه چیز فشرده شده با این حال فکر می‌کنم روندشان در این ۳۰ روز مثبت بوده است.

*امیدوارم قایق‌های خریداری شده برسد

او در مورد وضعیت تجهیزات نیز گفت: سعی کردیم با همین امکاناتی که هست کار را جلو ببریم و اگر کمبودی هم بود چون در هیات تهران مسئولیت دارم، امکانات هیات تهران را در اختیار تیم ملی گذاشته ام تا نواقص رفع شود. امیدوارم قایق‌های خریداری شده هم برسد چون در ثبت رکوردهای ملی پوشان خیلی تاثیرگذار است.

*من تا اولین تست تیم ملی با امیدی پارسا و ملایی کار کردم

فرزام در پاسخ به این پرسش که مریم امیدی پارسا و نازنین ملایی پیش از این با شما تمرین می‌کردند اما تصمیم گرفته شد زیر نظر سرمربی بانوان باشند و اکنون تکلیف این ماجرا چه شده، تصریح کرد: من تابع نظرات ریاست فدراسیون هستم. یک ماه بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا که نه اردوی رسمی بود و نه مربی، خودشان از من خواستند که با آنها کار کنم و تمرینات را در هیات تهران شروع کردیم و مسئولان هم مطلع بودند. ما همین شرایط اردویی را برقرار کردیم و روزی سه جلسه تمرین داشتند. خودشان هم خوابگاه گرفتند و هزینه تغذیه خود را پرداخت کردند تا زمانی که آقای سهرابیان به فدراسیون آمد. رییس فدراسیون از من خواست تا اولین تست تیم ملی این دو نفر تمریناتشان را با من ادامه دهند که این اتفاق رخ داد. من با آنها تا اواخر فروردین که تست تیم ملی برگزار شد و نتایج هم متفاوت از بقیه بود کار کردم بعد از آن تست مسئولیتی که داشتم تمام شد. مسئولیت آنها با حوزه بانوان است یا هر کسی دیگر اطلاع ندارم اما هر کمکی از دستم برآید انجام می‌دهم و برایشان آرزوی موفقیت دارم همچنین برای سرمربی تیم بانوان هم آرزو دارم نتایجی حتی بهتر از قبل بگیرد. چون ما سال‌ها کنار هم کار کردیم و همه با هم همکار هستیم.

سرمربی تیم ملی رویینگ در پایان گفت: تیم پسران تازه کارش را شروع کرده و من معمولاً برای تیمم تلاش می‌کنم تا سنگ تمام بگذارم و امیدوارم برای تیم پسران هم این اتفاق بیفتد. لازمه اش این است که در وهله اول فدراسیون تمام قد حمایت کند تا تغییر و تحول فنی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...