همکاری‌های ایران و تاجیکستان در مبارزه با تروریسم گسترش می یابد


رئیس جمهور ایران در دیدار با وزیر امور خارجه تاجیکستان خواهان گسترش همکاری‌های دو کشور در مبارزه با تروریسم شد

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در دیدار با سراج الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان در تهران با بیان اینکه امروز منطقه در شرایطی خاص قرار داشته و با تروریسم و مداخلات خارجی مواجه است، اظهار داشت: امروز که تروریست‌ها از عراق و سوریه خارج شده اند، جای نگرانی وجود دارد که بخواهند در منطقه آسیای میانه و قفقاز فعال شوند، از این‌رو ایران و تاجیکستان می‌توانند همکاری‌های خود را در مسیر مبارزه با تروریسم نیز بیش از پیش گسترش دهند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران"، روحانی همچنین گفت آمادگی داریم تا با ارایه خدمات فنی – مهندسی و انتقال تجربیات در اجرای پروژه‌های تاجیکستان مشارکت بیشتر داشته باشیم.

وی توسعه بندر چابهار را در ترانزیت کالا در منطقه بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ایران می‌تواند امن ترین و بهترین مسیر ترانزیتی برای کالاهای تاجیکستان باشد.

سراج الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز با اشاره به ضرورت گسترش مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور خواستار بهره‌مندی تاجیکستان از مزیت‌های بندرچابهار و توسعه همکاری‌ها در بخش ترانزیت و استفاده از تجربیات شرکت‌ها و متخصصان ایرانی در زمینه ارایه خدمات فنی – مهندسی بویژه در عرصه های نیرو، انرژی و امور زیر ساختی در این کشور شد.

مهرالدین همچنین افزود: معتقدیم وجود گروه‌های تروریستی برای ملت‌های منطقه بسیار خطرناک است و از این رو همه باید در مسیر مبارزه با تروریسم با یکدیگر تلاش و همکاری کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی