فعالیت 950 نیروی جهادی برای نجات انجیرستان پل‌دختر


فعالیت 950 نیروی جهادی برای نجات انجیرستان پل‌دختر

مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی با تأکید بر لزوم ورود نیروهای جهادی و ظرفیت‌های دولتی برای نجات انجیرستان پل‌دختر، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل برداشت محصول باید 5000 درخت باقیمانده در گل‌ولای را در اسرع وقت احیا کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد صدارت بر ضرورت نجات انجیرستان پل‌دختر اشاره و اظهار کرد: در طول ۴۵ روز خدمت نیروهای جهادی و مردمی برای نجات انجیرستان پل‌دختر بیش از ۹۵۰ نیروی جهادی در باغات انجیر پل‌دختر فعالیت داشتند.

وی به نحوه شکل‌گیری قرارگاه شهید مجید قربانخانی اشاره کرد و افزود: با توجه به فعالیتی که در فضای مجازی با هدف وصل کردن دوستان مجازی در فضای حقیقی داشتیم یک هیئت تشکیل شد و یکی‌ از خروجی‌های این هیئت تشکیل قرارگاه شهید مجید قربانخانی بود.

صدارت با اشاره به این‌که پس از وقوع سیل در پل‌دختر با هدف کمک جهادی چند روزه به استان لرستان سفر کردیم که در آنجا با چالش بزرگ باغات انجیر مدفون‌شده در گل‌ولای مواجه شدیم.

مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی نجات انجیرستان پل‌دختر را امری ضروری دانست و گفت: با پیگیری‌های قرارگاه شهید مجید قربانخانی، بیش از ۹۵۰ نیروی جهادی برای نجات درختان انجیر کلات زیودار، بن لار، سرنجه، زورانتل و دُمرود حضور پیدا کردند که از این تعداد ۶۸۰ نفر طلبه بودند.

وی با اعلام فراخوان عمومی برای نجات درختان انجیر مدفون‌شده در گل‌ولای، خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۸۸۰ درخت انجیر احیا شد اما 5000 درخت هنوز باقی است.

صدارت به احیاء ۱۳۲ باغ انجیر توسط نیروهای جهادی با محوریت قرارگاه شهید مجید قربانخانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیازمند ۳۰۰ نیروی جهادی برای نجات درختان انجیر باقیمانده هستیم که انتظار می‌رود اصحاب رسانه با ایجاد حساسیت این موضوع را جریان‌سازی کنند.

مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی کمبود امکانات و تجهیزات را از دیگر مشکلات پاک‌سازی انجیرستان پل‌دختر برشمرد و با ذکر این مطلب که جهاد کشاورزی پنج دستگاه بابکَت به مدت ۱۵ روز در اختیار جهادگران قرار داد، اضافه کرد: علاوه بر این چهار دستگاه نیسان برای جابجایی نیروهای جهادی توسط جهاد کشاورزی لرستان در اختیار قرارگاه است.

وی با ذکر این مطلب که آستان قدس رضوی ۱۱ بابکَت، دو لودر و شش کمپرسی به مدت ۲۰ روز در اختیار قرارگاه شهید مجید قربانخانی قرار داد، تصریح کرد: مضاف بر این چهار بابکَت اجاره‌ای توسط بسیج سازندگی، یک لودر توسط مهندسی سپاه لرستان و سه کمپرسی توسط بنیاد مسکن اردبیل به‌صورت مقطعی در اختیار قرارگاه قرار گرفته بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر