حریق به جان 85 هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده بیجار افتاد


حریق به جان 85 هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده بیجار افتاد

رئیس حفاظت از منابع طبیعی شهرستان بیجار با بیان اینکه پوشش گیاهی منطقه قلا قوره از نوع پوشش گیاهی درجه 2 بود، گفت: 85 هکتار از پوشش گیاهی درجه 2 که در هیچ نقطه دیگری از شهرستان وجود ندارد مورد حریق قرار گرفت و از بین رفت.

علی اصغر هدایت زاده، در پی آتش سوزی مراتع منطقه حفاظت شده بیجار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۳۲ هزار هکتار از این منطقه در تملک اداره حفاظت از محیط زیست است، اظهار کرد: ۸۶ درصد از پوشش گیاهی مرتع درجه ۱ و ۲ شهرستان بیجار داخل این منطقه است که نشان از ارزش بالای مراتع در مناطق حفاظت شده را دارد.

وی با اشاره به اینکه در روز دوشنبه، ۲۰ خرداد، حد جنوبی منطقه حفاظت شده بیجار در آتش سوخت، تصریح کرد: در این آتش سوزی ۱۰ نفر از نیروهای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار به همراه ۲ خودرو در تلاش مهار این آتش سوزی بودند.

رئیس حفاظت از منابع طبیعی شهرستان بیجار افزود: این آتش سوزی ۵ ساعت به طول انجامید و ادارات منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست و آتش نشانی بیجار در تلاش مهار این آتش سوزی بودند.

هدایت زاده با بیان اینکه پوشش گیاهی این منطقه (قلا قوره) از نوع پوشش گیاهی درجه ۲ بود، گفت: ۸۵ هکتار از پوشش گیاهی درجه ۲ که در هیچ نقطه دیگری از شهرستان وجود ندارد مورد حریق قرار گرفت و از بین رفت.

وی با اعلام اینکه این آتش سوزی در ۳ جهت در حال پیشروی بود، تصریح کرد: شناسایی این افراد به دلیل فاصله تا رسیدن به محل حادثه سخت است اما فعلاً به ۲ نفر که در محل حضور داشتند شک داریم این افراد در مرحله بازپرسی هستند و تا کنون مقصرین اصلی حادثه شناسایی نشده است.

رسول حیدری مسئول آتش نشانی شهرستان بیجار نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حدود ساعت ۱۵ بعدازظهر روز دوشنبه ۲۰ خرداد با آتش نشانی بیجار مبنی بر آتش سوزی منطقه حفاظت شده تماس گرفته شد، ادامه داد: طی این تماس سریعاً ۲ اکیپ آتش نشانی به محل اعزام شدند که مهار این آتش سوزی تا ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به طول انجامید.

کارشناس علت یابی حریق شهرستان بیجار با تأکید بر اینکه این آتش سوزی عمدی بوده است، خاطرنشان کرد: این آتش سوزی از ۳ کانون حریق در حال پیشروی بود که نشان از عمدی بودن این حادثه می‌دهد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش